Varför?



Min vackra lilla tjej.
Varför skall du behöva stå ut med det här? Om jag kunde få ligga där på sjukhussängen istället för dig så skulle jag göra det. Lätt. Utan tvekan. Inget barn skall behöva vara på sjukhus!



Det som fitt-vårdcentralen trodde vara "hon torkar sig nog lite för hårt" visade sig vara en varböld som bildats i magen. Bölden har tryckt urinblåsan åt sidan mot blindtarmen och därför har hon såklart haft ont att kissa.

Fitt-vårdcentralen har inte ens känt EN ENDA JÄVLA GÅNG på hennes mage. Utan torrt bara konstaterat att det "förmodligen" bara var en lokal irritation.

VADÅ LOKAL IRRITATION??
Hon har inte ont i musen ditt jävla cepe - hon har ju ont i magen.

Nåväl. Nu ligger min Äldsta på sjukhuset och har varit där sedan natten mellan onsdag och torsdag. Hon är nyopererad och har världens största snitt över hela magen.

Hon som annars alltid varit så tunn ser ut som hälften av sig själv just nu.

När jag kom in till henne första gången på sjukhuset så såg hon ut som på bilden ovan. Slangar överallt. Helt groggy. Så liten. Så skör.

Nu mår hon bättre men kräks hela tiden. Hon kan gå några stapplande steg då och då.  Hon kan äta en halv köttbulle men den kommer upp ganska snart igen.

Jag och Jeppe varvar o just nu är han hos henne. Jag vill också vara där... jag vill vara nära henne hela tiden och nu när jag skriver om det så börjar jag lipa igen. Min lilla snäcka.

VARFÖR?

Nämen det räcker tydligen inte med skilsmässa, fiaskoförsök till husförsäljning och varsling på jobbet. Nej, låt oss hälla lite frätande syra i såren också - vi lägger på en liten begravning av hennes farfar SAMTIDIGT som dottern ligger på sjukan. Jaaaa! Så gör vi.

Jag tycker lite synd om mig själv. Kalla mig martyr eller va fan ni vill men så känner jag. Det är självklart lika synd om alla andra runt omkring och allra mest synd just nu är det om min lilla tjej... och nu får det FAN VARA NOG PÅ SKITEN!!!!

Jag orkar inte en sekund till av det här livet. Det måste vända nu. Det kan fan inte vara svart så här länge. Det är inte rättvist. Sprid ut skiten för fan. Varför allt på en gång?

"Det är alltid mörkt innan gryning"

Ja visst, men bör gryningen inte komma snart?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja fan vad mörkt det ska va då! Så sant som det var sagt, shit falls down...

2009-03-23 @ 08:09:41
Postat av: anniskattis

Säger jag.

2009-03-23 @ 08:10:54
Postat av: pangis

Men lilla lilla gumman.. stackars sötaste vackra lilla äldstatjej.. och stackars hennes mamma.. För jag håller med, nu har det varit lite väl mycket skit ett tag! Och värst av allt är när barnen blir sjuka..



Min första tanke mot VC.. Lex Maria anmälan, en utredning..ta upp det med läkarna på sjukhuset.. För så här ska det tammefan inte behöva vara!!!!



Jag önskar dig det allra allra bästa soligaste ljusaste här i livet!!! Och det nu, fort, snarast etc etc..



Kram i massor tjejen!

2009-03-23 @ 08:21:35
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Malla

Näe.. Nu jävlar.. Hur i helvete kan VC missa en så´n grej? Skandal.. Patientombudsmannen nästa! Finns på landstingets hemsida.



Lilla gumman, stackars henne och stackars mamma och pappa... Det är SYND OM ER!



All styrka och alla kramar till er..



Pok



Mallafårontihjärtatbralla

2009-03-23 @ 08:38:22
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Sjuvagnsmamman

Tänker på er jättemycket och fäller en tår när jag ser bilden på henne i sängen. Det är inte bara henne det är synd om, du är inte martyr om du tycker allt känns tungt nu, för det är det!! Hoppas att stortjejen piggar på sig snabbt snabbt snabbt!



Kramar från mig- och min mamma som också hälsar

2009-03-23 @ 08:41:50
Postat av: mallis in real life

kramar om



2009-03-23 @ 09:00:54
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: jama

Nu har vi precis pratat, och jag har läst klart resten här. Fy fan. Det är verkligen ALLT PÅ EN GÅNG. Jag skulle va ett vrak, och kan tänka mig hur dåligt du mår. Konstigt att du kan stå upp som sagt.



Usch vilken ilining som gick genom min kropp när jag såg denna bild asså. FY FAN FÖR VÅR JÄVLA VÅRDCENTRAL!! Ta åtminstonde barnens symtom på allvar.



AAAAGGGHHHHHHH! Va arg jag är.



Stor kram till hela familjen! Och krya på kramar till M.

2009-03-23 @ 09:02:15
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Ankan

Min lilla lilla vän,



När jag läser texten och ser bilden på M så får jag rysningar och tårarna är nära.. Det är det värsta som kan hända, barnen blir sjuka och ännu värre, måste Ligga med en massa slangar och nålar instuckna i sig.. Fyyy faaan för pissiga vårdcentraler.. När det gäller barn så ska man fan i mig gå igenom allt man kan för att dom inte ska ha ont..



Tänker på dig vännen,

Puss!

2009-03-23 @ 09:28:26
Postat av: DRC

Usch fru P, snacka om att få sej en rejäl släng av sleven alltså! Tycker synd om dej och Majken!

Inte så mkt mer att säga, det var väl själva saaaatan vad allt ska hända på samma gång då :(

Kämpa vidare! det kommer att bli bra med allt en vacker dag (2016).

2009-03-23 @ 09:39:43
URL: http://www.rutigclown. blogg.se
Postat av: A

Åh, det gör ont i kroppen när jag läser om din lilla stora tjej. Stackars lilla och stackars dig också, så klart.

Kan bara hålla med att nu får det väl vara nog!

Och jävla läkare på VC!!! Överbetalda och nonchalanta!



Hoppas lilla Äldsta snart mår bättre och får komma hem. Och hoppas hoppas att det vänder för dig/er nu.

Det känns liksom som att det är dags för lite ljusare tider!

Kram!

2009-03-23 @ 10:03:16
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Sandra

kramar om dig hårt



Nä, nu är det verkligen inte rättvist!

Stackars lilla fina tjejen..



KRAM!

2009-03-23 @ 10:16:07
Postat av: Alexandra

Stackars er fina lilla tjej!

Va ont hon måste ha haft och sen inte bli tagen på allvar! Hoppas verkligen hon är på bättringsvägen så hon snart är uppe på benen och får åka hem igen!

Måste vara fruktansvärt att se sitt barn sådär i sjukhussängen, mina tårar är nära så kan tänka mig hur ni känner er!



Krya på dig KRAM till äldsta och Ta hand om dig KRAM till dig och hela familjen!



Nu får det väl ändå vara nog, nu måste det vända och bli ljusare tider för er alla i er fina familj!

2009-03-23 @ 10:29:06
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Garbo

Usch då! stackars liten.

ja nått större förtroende för sjukvården hyser man ju inte direkt men vilken tur att du e så envis o står på dig gumman annars hade det kunnat sluta än värre.

Lille skruttan,så liten o sjuk.



Ja tyvärr är det så att allt skit kommer på en gång,det är jävligt och hårt prövande men mitt i eländet brukar det vända och allt blir lugnt ljust och milt igen.

Kom oxå ihåg att när du prövas så hårt och klarar utav det så blir du en rikare människa,alla vi som prövats hårt i livet är dom mest empatiska fina människor,vi klarar allt!

Så är det vi blir rikare på erfarenheter som vi kanske helst hade velat slippa men just på grund utav dom är vi dom vi är.

Goda människor.



Massa kram o krya på dig till familjen och lilla skruttan i sjuksängen.

2009-03-23 @ 11:30:40
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Tania

Anmäl vårdcentralen ( om du orkar ) Motgångar tär så på oss stackars människor.

Värmande tankar

2009-03-23 @ 13:49:17
URL: http://taniastankar.blogspot.com/
Postat av: Sara på ditt jobb

Vi tänker på dig! Kram Sara

2009-03-23 @ 16:45:20
Postat av: Pezze

fy fann!!!



ta o anmäl den idiotiska VC för deras nochalant,m.m...

:( :(



Postat av: Mattias

Usch vad hemskt att läsa och se bilden på er bedårande lilla flicka i sjuksängen. Håller tummarna för att hon snart mår bättre och att ni allihopa snart får bättre tider. Kram!

2009-03-24 @ 08:25:35
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Nina

Nämen va??? Jag vimlar runt i mitt eget töcken o har inte hängt med alls!!!!



Lilla lilla lilla hjärtat..... jäkla idioter som bara snackar skit!!! Vafan vilka jäkla oproffesionella idioter som inte kan hjälpa alls.



Lilla hjärtat ligger där alldeles liten. Nej fruP vad ledsen jag blir för er skull...oh herregud, kan inte ens fantisera om hur det känns för er just nu!



Önskar det fanns nåt jag kunde göra....svepa med en trollstav o säga att allt bara var bra igen!



Nu ska jag genast sms;a dig....



Tänker på er och sänder massor med kramar från oss alla här hemma!!

2009-03-24 @ 18:01:20
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Alis

Jag förstår att du är skitförbannad!

Hoppas att Dottern snart blir bättre och att livets tråkigheter försvinner och det sen bara händer massor av roliga saker!

2009-03-24 @ 21:31:25
URL: http://mittalisliv.blogspot.com
Postat av: Anna

Usch, ibland är världen bra orättvis alltså :(



Jag tänker på er o håller alla tummar jag har för er tjej!



Ta hand om er! Många kramar från en fd. anonym men sedan länge trogen stamgäst här på bloggen :)

2009-03-25 @ 21:42:34
URL: http://annasnackar.blogg.se/
Postat av: Cian

Hej söt



Hur mår hon?Har hon fått komma hem från sjukhuset än?



Kramar till er alla

2009-03-26 @ 07:32:16
URL: http://galencirkus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0