Massiarders med foton!

Torsdag.
Vi chillade jag o balettligan. Frk Mitten blev friserad av favvo-grannen på morgonen. Fick sedan besök av Tolstoy o hennes pojkar. Det var najs. Sen kom farsgubben o hjälpte mig att hämta släp på Statoil. Han o Jeppe flyttade över soffa, hyllor, tv-bänk, bord o stolar till mitt nya hem. Sent på kvällen cyklade jag o Äldsta till lägenheten o kollade läget. Det var sååååååå sjukt härligt. Hon sjöng "oooohhh va jag e lyckliiiiiig" och jag mös ;-)







Fredag.
Efter frulle packade jag bilen. Jag o balettligan åkte först till stajjen o plockade upp en av landets coolaste brudar, Malliz, och sedan begav vi oss till Sveriges Närmaste Stad där vår kära Niinis bor. Blev en bloggfika! Vilka tjejer! Vill mer!! Efter det åkte jag o mina småtjejer vidare till mamsen i värmlandsskogarna. Det var en skön bilfärd. Vi diggade gärnet till Thorleifs, Alcazar, Caroline Af Ugglas mfl. Det var härligt att komma fram!! Syrran o lillgrisen var också där! Love them.





Lördag.
Vaknade i grisottan. Trött som fan. Men det gjorde inget. Jag var ju i gott sällskap hela dagen! Vi gjorde några turer i skogen jag o mina troll. Vädret pendlade mellan äckelkallt o mysvarmt. Jag fick även kuta en runda på 8 km vilket var grymt skönt!! Trotsade åskvädret. Det var skönt när det regnade på mig. Lill-Bonus kom förbi o vi övade (vi skall ju spela o sjunga när lillgrisen döps om ett par veckor) Grillat till middag (ja jaaaa jag äter faktiskt grillad mat). Robinson o så lite nattsudd med morsan o syrran.













Idag.
Vi åkte hem efter frulle. Det gick också bra. Det är så satans skönt att de blivit så stora att man inte behöver stanna varje kvart för att trösta gråtande barn. De liksom bara finner sig i att sitta i bilen. Underbart. Väl hemma bidde det lurre. Sen lajjade vi ute. Samlade sniglar och hoppade hage. Jag spöade skiten ur dom. FAN VA KUL DET ÄR ATT HOPPA HAGE!!!! Jag blev som ett litet barn igen :-) Måste testa på twist också. Minns ni det?? Det var ju sjukt kul. Kvällsnöjet blev Fia med knuff vilket också är otroligt roligt!! Lilla Hon ballade ur och blev diskad efter två minuter...









Imorgon är det jobb igen. Jag gillar mitt jobb så jag har ingen söndagsångest. Det skall till och med bli kul. Gräns på mig. Den här veckan blir lite stressig dock. Har barnen hela veckan. Lämna o hämta. Jobba där emellan samt på kvällarna när barnen lagt sig.

Hoppas ni också haft en ljuvlig ledighet. Skall gå in o glutta hos er nu.

Hej.

Kommentarer
Postat av: A

Fan vad skönt att känna att det ska bli kul att gå till jobbet.

Jag gillar mitt jobb - för det ger mig en ganska schysst lön, lång semester (7 veckor), flextid, möjlighet att jobba hemma vissa dagar...ja, allt runt omkring är bra. Och helt ok arbetskamrater också. Men själv jobbet suger!

Du verkar ha haft en superskön helg förresten. Härligt! :)

2009-05-24 @ 22:39:10
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Garbo

Måste vara sjukt underbart att kunna lassa in barn i bilen o få åka till mamma och bli ompysslad sen såg jag den härliga vedhögen ;) Vill oxå ha världens högsta vedhög! (nu bara en säck)



Ja denna ljuvliga försommartid med all sin prakt,har njutit av vädret på några längre omvägar när jag kutat på mina uppdrag via jobbet,åska i luften stora svalkande regndropper kvavt sen spricker solen fram och det spritter i kroppen!Koftan åker av igen...



Fina bilder :)

Fina ungar och ha en bra jobbarvecka samt grattis till smygande inflytten i ditt nya hem.

Synd att jag inte kunde komma med på bloggisträff :(



/Kram

2009-05-25 @ 08:18:17
Postat av: Nina

Men guuud vad mysigt gumman!



Härliga ungjäklar har du oxå!



Vad stor syrrans bebbe blivit oxå, shit han måste ju växa på precis som vår lilla Milobebis gör. Man kan bara inte tro att dom KAN växa sådär fort. Det är fan helt galet...



Åh, hoppas vi får ses snart pussunge!



PUSS

2009-05-25 @ 08:27:17
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: mallis in real life

ÅÅÅÅhhhh, vad många fina bilder. Som vanligt.



Tack för senast. Jag saknade er alla när jag satt på perrongen i Enköping och väntade på tåget. Det var fantastiskt trevligt och jag hoppas verkligen att vi ses snart igen. Vill oxå mer...



Underbara ungar!



Kram på er alla

2009-05-25 @ 08:50:56
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: jama

Men åhhhhh vilken goding till grabb din syster har!! Han ser jättesöt ut!!! :)



Dina tjejer vet du redan att jag diggar ;) Och vad Äldsta har blivit stor.."vuxen" liksom i utseendet. FAn va fort det går!!



Härlig helg du ser ut att ha haft. Det märks på dig att du har mått bra :) Själv har jag oxå vart långledig men M har mest jobbat :(



Sköt om dig tjejen!

Kram

2009-05-25 @ 11:16:55
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Malla

Det är så konstigt.. Men din "mittemellan" är sjukt lik mig när jag var liten.. Fast jag hade bruna ögon.. Varenda gång jag ser henne hajjar jag till..



Och kroppsspråket da.. Precis det där robusta, inte fundera så mycket.. scarry.. Mig upp i dagen!



Väldigt söt unge.. Måste jag säga! ;-)



Pok



Mallaocksåmittemellanbralla

2009-05-25 @ 11:42:14
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Carro

Underbart i naturen :) jag var också det igår.. Hihi.

2009-05-25 @ 13:22:31
URL: http://blogg.passagen.se/riexkandis
Postat av: Fru P

A, om allt runt omkring är bra o härligt så brukar jobbet inte vara något problem...?



Garbo, ja för tusan. Jag e så nyfiken på dig jue. Nästa gång MÅSTE vi.



Nina, jodu. Lillgrisen e lika köttig o god som Milobebis!! Fru P likes the köttiga o goda bebisarna :D Man vill liksom göra illa...



Malliz, i sommar måste vi ses igen. Vi bara måste! Och tack för komplimanger darling.



Jama, ja visst är han? Min älsklingskille! Håller med om Äldsta. Hon börjar bli stor nu. Hjälp... Hoppas vi också kan ses snart.



Malla, är det sant? Va kul! Då måste du varit en underbar liten unge. Undra om du var lika busig och "grabbig" också? Mer vild än tam? ;-)



Carro, vadå? Var du i Humlegården eller?? Mycket till natur hörru...

2009-05-25 @ 21:43:10
Postat av: Malla

Hahha.. Penlis..



Barn av "mittemellanjämt".. Kan inget annt än hitta på saker.. Glada och förnöjsamma för det mesta.. Är ju ingen förälder som har tid med Mittemellisarna.. Vi är fria att hittepå/uppfostra oss själva! Så härligt och alla möjligheter till bus, upptäckaranda och utveckling..



Alla undersökningar jag läst är ett det är synd om oss mittemellan... Fucking jävla fel de har.. Det är härligt.. Speciellt om ma har lite coola föräldrar..



Håll henne hårt i tonåren.. Hahha Jag råkar veta att det behövs! ;-)



Pok



Mallaalltidvaritpåhittigbralla

2009-05-26 @ 11:02:10
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Mattias

Thorleifs???



Låter och ser ut som ni har haft en härlig ledighet!!! Härligt!



Känner igen mig i det där med jobbet. Jag tycker om att gå till mitt jobb fast inte idag då jag hellre skulle vilja vara ute i solen. Ha det!!

2009-05-26 @ 13:24:54
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Som alltid underbara bilder, myyyysbilder!

Ni strålar hela ligan:-) Det känns som om ni mår bra nu, att vinden äntligen har vänt och ni är på väg åt rätt håll igen! Härligt!



Kramar!

2009-05-26 @ 22:38:18
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0