Livet är en...


... tävling?! Det tror i alla fall mina tjejer. Det är fanimig tävling hela tiden. Om allt. Och ingenting. Hela tiden, från det att de vaknar tills dess att de går o lägger sig.

Vem får borsta tänderna FÖRST? Vem kan sätta på sig skorna FÖRST? Vem kan sätta på sig jackan FÖRST? Vem får gå ut FÖRST? Vem hinner upp till dagis/skola FÖRST? Vem blir lämnad FÖRST? Vem blir hämtad FÖRST?

Jämmer o tandagnisslan. Varje dag.

- Du skulle ju hämta miiiig fööööörst. Du hämtade ju henne först igååååår. Uuuuäääähhhhhhh!

eller

- Va????? Varför skär du upp maten till henne före miiiiig???? Jag var ju först vid booooordeeeeet!

eller

- Jag borstade tänderna FÖRST så då får jag välja saga FÖRST!!!


Imorse genade Äldsta över häcken bara för att Fröken Mitten inte skulle hinna först upp till skolan. Jag sade åt Äldsta två ggr att hon INTE fick gena över häcken men ungskrället gör det i alla fall.

När jag kommer runt o får se henne springa mot dagis så skriker jag åt henne att stanna ögonblickligen. Och Äldsta fattar ju att nu blir det skäll så hon stampar demonstativt med fötterna o skriker åt mig "du är den taskigaste personen jag känner!!!"

Då brinner det lite för mig. Så snäll som jag varit mot den flickan de senaste dagarna. Jag förklarar för henne att jag blev jätteledsen o besviken när hon sa så och att jag tänker sluta vara snäll om hon inte ber om ursäkt.

"Sluta va snäll då" säger hon som en liten fjortis.

AJ. Dolken rakt genom hjärtat. Hatar när hon är arg på mig. Jag förklarar att jag faktiskt sa till henne flera ggr att inte gena över häcken o att jag blir så vansinnigt ledsen när de inte lyssnar på vad jag säger... Vet inte om det gick in.


Min mini-fjortis var förresten troll igår. Det var en jättefin show och jag var faktiskt imponerad efteråt. Hela skolan var med och temat var DANS. De yngsta (dvs Äldsta o hennes f-klass) fick vara troll o dansa trolldans :-) Sååå gulligt. De stora barnen körde allt från Riverdance till Moonwalk och Breakdance. Skitduktiga.


Håret krusat. Spindel i håret...


... o så lite fräknar o smuts i ansiktet.

TACK ANKAN o DIN TJEJ för lånet av trollkläderna. De var HUUUUR snygga som helst!!


O så lite bilder på mig om min busråtta!





Vi hyrs.

Kommentarer
Postat av: lillasyster

ser visst lite kakel i bakgrunden:) när får vi se de fina trollkläderna rå??

2009-05-05 @ 09:54:49
Postat av: mallis in real life

Jag och min brorsa tävlade hela tiden när vi var små. Det växte lyckligtvis bort!



Äldsta är mycket söt i sin troll-outfit. Dina barn är jättefina och du kan vara en stolt mamma. Snygg är du oxå! =)



P&K

2009-05-05 @ 10:45:52
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: DRC

Vilket gulligt troll! Och dina döttrar är inte så dumma dom heller :)

2009-05-05 @ 11:37:11
Postat av: Alexandra

Jäklar va snygg i håret du är!:-)

2009-05-05 @ 11:57:08
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: jama

Ha ha ha. Skojar du att det är tävling! Det kör mina två oxå med, mest J då. Så jag kan bara tänka mig hur dina äldsta två är! Tänk vilken ålder asså. VAD är viktigt i livet liksom..hihi. Sött egentligen men galet oxå ;-)



Och vilken fin tunika/klänning minstingen har. Den matchar hon min A med, som har en likadan. :)



Har du klippt dig igen? SNYGGO!!!!!



Kram kram

2009-05-05 @ 13:27:26
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Ankan

Det var det sötaste trollet som jag sett på länge.. Lite Ronja Rövardotter över henne när hon har våfflat hår ;-)



Kram på dig hjärtat!

2009-05-05 @ 14:18:33
Postat av: Cian

6-årstrots hör jag..Hear hear du kan få en till om du vill..Jag och Vilding är på kollisions-kurs vareviga dag flera gånger om dagen..Han fullständigt SKITER i vad jag säjer och jag är väl inte den mest pedagogiska morsan i världen så jag tänder på fjorton cylindrar!



Hon var et väldigt sött troll iaf..



Vilding tävlar mot mej...och han är en usel förlorare och en ännu sämre vinnare!

Har du sett en tvärhand hög skitunge stå och göra "loserdansen" nångång?

Yohu lohos,yohu lohos och så tar han nåra dansteg!



Pöss på dej schnygg

2009-05-05 @ 19:59:19
Postat av: Fru P

Cian, ha ha ser honom framför mig. Min Äldsta brukar göra "L:et" med tumme o pekfinger i pannan till mig. GRÄNS på det.



Ankan, ja jag tyckte också hon påminde om Ronja :-)



Jama, klart A har samma tunika. Våra tjejer har ju morsor med lite smak o klass ;-) Tack, jag är faktiskt nyklippt. Kort som fan men jag gillart.



Alexandra, åh... tack snälla.



DRC, ho ho ho hoooo jag skrattar så jag skiter på mig.



Malliz, du kan du. Tack söta fina du.



Lillasyster, mouhahaha.. Mmmm fast detta kakel är jag stolt över :-)

2009-05-05 @ 21:50:14
Postat av: Garbo

Tror det hör till,min syrra o jag var likadana som små,jisses vilket liv det var på henne hon till o med mätte glasspaketet m tummstock för ve om jag råkade få aningens mera glass än hon!

2009-05-06 @ 08:14:45
Postat av: Nina

Hihi, jag känner igen tävling. Det är nåt som kommer hänga med tills dom blir vuxna om ens då??



Du, fy faaaasen så söt hon va äldsta som ett litet troll! :) O busråttan o durå?? Schysst frilla du har nu!



PUSS PÅ ER

2009-05-06 @ 08:35:03
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Sjuvagnsmamman

Jag undrar om de på något sätt tror att man älskar den andra mer om man nu häller upp ett glas mjölk till det andra syskonet först! Det måste vara något sådant ologiskt tänkande som försiggår i barns huvuden annars fattar jag absolut ingenting!!



Skönt att höra att andra fajtas med samma "problem"

2009-05-06 @ 14:33:06
URL: http://blogg.passagen.se/sjuvagnsmamman/
Postat av: Mia i GÄvle

Ja, tänk så duktig du är som ska uppfostra en hel Balettliga!! Jag har haft fullt sjå med EN prinsessa...

MEn jag tror du är VINNARE där i alla fall!!

2009-05-07 @ 15:03:42
URL: http://livethosmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0