Harkel o host!


Mmmm är fortfarande hemma. Hostar som ett as. Börjar bli bra jävla less på att vara sjuk nu asså. Jag har junte varit sjuk särskilt länge... Halvhängig i typ en vecka men sjuk i bara två dagar. Och redan så LESS!

Imorgon ska jag vara helt frisk har jag bestämt mig.

"Tack vare" mitt krassliga tillstånd så svängde jag ju förbi affären igår o köpte två tidningar med glansiga sidor. Blev glatt överraskad av den ena. Har sneglat på den tidigare men aldrig köpt.



Blev sjukt inspirerad av allt som stod i tidningen o för första gången i mitt liv så läste jag varenda textsnutt i hela tidningen. Brukar annars bara glutta på bilder o läsa rubriker. Typ.

Nird som man är så sög artikeln "Anti-Age Special: 10 år yngre på 10 veckor" tag i mig hårt så nu ska jag foka på att se yngre ut :-)

Förutom att hålla sig ifrån socker o skit, detoxa, motionera o sånt basic så fanns där tips om hur man med enkla vardagssteg kan behålla ungdomen:

1  Skölj ansiktet kallt.
2  Drick mycket vatten.
3  Ta hormonvänliga örttillskott.
4  Gör armhävningar, situps o andra enkla övningar hemma på golvet.
5  Blanda morgonshake o planera din dag. Lyssna på stillsam musik.
6  Skrubba kroppen med mjuk borsta o smörj in med föryngringskrämer.
7  Gör i ordning mat, mellanmål o kosttillskott för resten av dagen.
8  Ta 2x5 minuters paus under arbetet o töm huvudet på tankar.
9  Kör ett spinn- eller joggingpass varannan dag.
10 Se till att få sex till sju timmars kvalitetssömn.

Ooooookej...

1 - check!
2 - check!
3 - neeeeeee, måste jag?
4 - check!
5 - neeeeeee, gu' så jobbigt!
6 - halvcheck... skrubba kan jag men föryngringskrämer?!
7 - skulle kunna funka!
8 - oj oj oj... det blir jäääävligt svårt!
9 - I WISH... kan bara köra stenhårt varannan vecka ju...
10 - oooops, det här blir värsta utmaningen men jag tar den!!


Jag har även fått veta att jag är motionstypen "To Go"...

To go-typen går på adrenalin, snabba fix, spänning, deadlines. Ofta slank.
Problem: Hyperaktiv, otålig, arbetsnarkoman.
Styrkor: I regel smal, ambitiös, tycker om att röra sig.
Rekommenderad motion: Spinning, jogging etc. Jag bör försöka dämpa stress med yoga eller pilates.



Detta måste väl vara det mest intressanta inlägg ni nååååågonsin läst!!!


Nä om man skulle flytta sin hostande kropp till soffan istället.






Kommentarer
Postat av: Anders Ingvar

Vilken tidning! sluta med sprit och cigg fanns inte med på listan, gud så skönt! :)



Kör hårt nu då Fru P, och SOV!! :)

2009-10-08 @ 11:55:09
Postat av: Nina

Men är du sjuk??? Fan va kasst, jag hatar och vara sjuk. Det är fan vidrigt o va sjuk när man känner att kroppen inte orkar och att den dessutom "faller ur" så fort. Ja, man orkar inte gå i trappor ordentligt efteråt! :(



Men hörru, jag tyckte de va skitintressant inlägg så säg inte sådär. Jag kunde oxå säga check på mycket men massor som man kan ta till sig. SÅ nu ska jag oxå se 10 år yngre ut. JEPP!



Så 27 år...here i coooooooooome!



// Puss o krya på dig!

2009-10-08 @ 13:29:10
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Fru P

Ninisen, yes... o 25 år - here I come :-D Om man bara gör ett par saker av det där på listan så måste det ju vara bra?! Bättre än inget liksom. Tack för krya.



Anders Ingvar, mmmm o det stod heller inget om kokain, gräs eller amfetamin.

2009-10-08 @ 13:38:56
Postat av: Mattias

Jag tyckte också det var ett intressant inlägg :) Vi brukar läsa tidningen Iform och när man läst den känner man sig alltid så djävla motiverad ändå till sötsugsdjävulen och andra grejor påverkar motivationen åt fel håll!



Kanske ska köpa den där tidningen också då! Älskar att läsa tidningar förresten!



krya på dig tjejen!!!

2009-10-08 @ 14:39:16
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Fru P

Mattias, kul o höra från dig igen!! Iform har jag aldrig läst. Kanske ska göra ett försök. Börjar mer o mer sukta på Fitness också men törs inte riktigt ;-) Sötsugsdjävulen är en elak jävel. Upp till kamp!! Snus är bra skit - det dämpar ;-)

2009-10-08 @ 14:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0