Egenlyx.


Idag har jag semester. Bara så där. Utan anledning. Det är så jävla skönt hörni att jag med ord inte kan beskriva. Timmar av LYX vill jag kalla det istället för semester. Att ta en dag semester mitt i veckan utan några planer är något jag verkligen rekommenderar! Do it!

Med rödsprängda ögon sprang jag på chefen i köket igår. "Snäääääälla kan jag få ta semester imorrn?". Min chef, som är en otroligt förstående och fin människa, tittar på mig och säger "Självklart!".

Så imorse sov jag ut till 08:30! Tog en kopp svart kaffe på fastande mage. Gick ut o promenerade i 30 minuter och sedan joggade i 30 minuter. Tog en dusch. Fräsch frukost.

Nu sitter jag här med en kopp kaffe. Surfar runt. Chillar.

Skall snart bege mig till affären o handla lite. Skall ju plocka hem tjejerna idag. Måste ha kyl o frys fulla :-)




- Fan va dåligt, varför hämtar hon inte tjejerna tidigare nu när hon ändå har semester?!! Gud vilken dålig mamma!

Så kanske tankegångarna går hos några av er men vet ni... I couldn't care less. Ni får tycka va fan ni vill. Detta är MITT liv och om jag vill ha en hel semesterdag för mig själv så tar jag det.

Jag är min egen chef här på hemmaplan o gör preciiiiiiiis som jag vill. När jag vill. Hur jag vill. Det är väl för jävla skönt asså?!! Ingen kan säga åt mig vad jag ska göra. Här bestämmer jaaaaaag :-)




WEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII. En dag med timmar av lyx gör mig till en gladare o piggare människa!

Tack chefen för att jag kunde få vara ledig med så kort varsel! Tack elljusspåret för att du finns där bara 50 meter från min bostad! Tack Zoega för godaste kaffet! Tack Spotify för all musik! Tack mamma o pappa för att jag finns och för att jag har fina gener! Tack Nellan för att du är du och för att du lånar ut kläder till mig! Tack DRC för att du är du och för att du vill hänga med mig! Tack syster för att du är du o tack mamma o pappa IGEN för att jag har världens finaste lillasyster. Tack Ankan för att du är du o för att du står ut med mig fortfarande. Tack Jama för att du lyser upp världens tråkigaste håla. Tack balettligan för att ni finns - nu har jag tårar i ögonen för att jag tänker på er! Skall bli så mysigt att få rå om er igen.

Gräns på tack.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tack gulliga Fru P för att du lyser upp min vardag med din härliga blogg!

En dag av lyx behöver vi alla någon gång då och då och jag tycker du gör helt rätt i att ta dig en när du har möjlighet!



Kraaaaam och njut av dagen!

2009-09-08 @ 12:33:37
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: jama

Jag har oxå tänkt ta en "bara-vara-dag" snart, annars kollapsar jag!



Så, du gör helt rätt! Inget snack!!



Tack för att jag fick ett tack - VÄRMER!



Kram på dig!

2009-09-08 @ 12:50:17
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Fru P

Jama, ja men taaaaaaaaaaaaaa det då!!!! Ses ikväll. Puss puss.



Alexandra, du e söt. Tack själv! Jag njuter av fulla muggar. Nu ska jag nog ta o bläddra i en tidning, sätta mig på balkongen o dricka lite kaffe igen :-D

2009-09-08 @ 13:21:44
Postat av: Monkan

Tycker du gör helt rätt i som bara är... :) Skulle jag oxå gjort om jag vore du!

Njut av dagen!

2009-09-08 @ 15:23:19
URL: http://mrsevans.blogg.se/
Postat av: Nellan

OJ OJ OJ vad du förtjänar en dag då du bara får rå om dig själv och mysa lite!



Men hahahahaha - "imorse sov jag ut till 08:30". Gulligt att du tycker att 8:30 är sovmorgon ;)



Puss o kram

2009-09-08 @ 17:20:22
Postat av: A

Helt rätt! Självklart ska man ta en dag alldeles för sig själv när man har chansen.

Det mår väl inte barnen dåligt av - snarare tvärtom. Som du skriver så mår du ju jättebra efter dessa timmar av lyx.

Njuuuuut! Både av ensamheten och tiden med "balettligan". :)

2009-09-08 @ 17:35:02
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Cian

Jag ska härmas ja det ska jag..behöver också en ledig dag...



Men fasiken vad skönt..Wonderbar



Och du..dom där prettomammorna som tänker så där..Skit i dom...Om du mår bra betyder det att tjejerna mår bra..



Pöss söt...

2009-09-09 @ 07:42:57
URL: http://galencirkus.blogg.se/
Postat av: lillasyster

tack för att du är du!!

2009-09-09 @ 08:22:30
Postat av: Mattias

Jag tror ingen normal bloggläsare hos dig tycker att du gjorde fel som unnade dig en ensamdag!



Själv tog jag också semester igår UTAN att berätta för dagis att både Tina och jag var hemma. Istället målade jag altanen i sex timmar så det var väl ingen höjdardag men bra att få bort skiten!



Skönt att du fick en kanondag alla fall!

2009-09-09 @ 08:55:35
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Ankan

Klart att jag står ut med dig, du står ju ut med mig. Och föresten så är du helt underbar.. Hoppas att du fick en fantastisk dag av lite lyx och egentid. Lite avis på dig måste jag ju erkänna, omgiven av en massa intressanta och snygga människor på jobbet, bara det måste ge dig energi.. Och nu har du fått en högsta chef som ser ut som Jude Law!! Fuck you Fru P!! faan vad avis jag är på dig.



Love U!

2009-09-09 @ 09:04:14
Postat av: Cian

Inspirerad av dej så tog jag en semesterdag på fredag...Jag har också en snäll chef :) han ser dock inte ut som Jude Law..snarare som Einstein..



Jag ska njuta av min dag på fredag :)



Pöss på dej söt

2009-09-09 @ 11:20:19
URL: http://galencirkus.blogg.se/
Postat av: Anders Ingvar

Det var så lite så :) Jag är förresten sjukt lik Micke Persbrandt, det säger alla!



Skönt att du hade en så härlig dag, man måste ju sätta sig och lukta lite på blommorna i bland, bra att du skämmer bort dig lite då o då!

2009-09-09 @ 11:52:47
Postat av: h

Klart alla ska ha rätt till en ensamdag då och då, förstår inte ens att du förklarar dig :)

Hoppas du har haft det mysigt och fyllt på energidepåerna /kram Helena

2009-09-09 @ 17:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0