Fleecetröjor och tuperade luggar.


Om ni ändå hade varit flugor på väggarna igår när jag satt i föräldramöte mellan klockan 19 och 21! Det är så skrattretande och sjukt på något sätt. Går nog inte att ens föreställa sig om man inte varit på något själv.

På alla dessa möten finns det alltid en eller två föräldrar som sträcker upp handen och skall vara viktiga. Vad är det meeeeeeed dom? Det är oftast samma personer som är med i alla föräldraråd, som bakar fikabröd till avslutningar och som styr ihop presentinsamlingar till fröknar osv.

Jag säger inte att det är fel att vara engagerad och involverad men det är så fantastiskt att lyssna på dem!

- Ursäkta, men har ni mer konstruktionsmaterial än detta?

Say what??????

- Ursäkta, men i min värld så kan man ju ta ut trolldegen o dega utomhus om det är vackert väder och inte bara dega inomhus...

Say what??????

- Ursäkta, men varför har ni barnen på den lilla gården där det endast finns en liten sandlåda när stora gården har alla roliga gungor o klätterställningar?


Say what??????

- Ursäkta, men kan ni inte maila ut foton på dagens aktiviteter till alla föräldrar så vi kan sitta på jobbet och le åt våra små?

Say what??????


Jo självklart är det så att dagispersonalen STRAFFAR barnen så mycket de kan! De vill alla barnen illa och ser till att de bara får leka på tråkiga gårdar, att de bara får sitta inomhus o dega och att de inte har några leksaker att leka med.

Jo självklart har dagispersonalen jättemycket tid över så de kan sitta o ladda upp foton o maila ut till alla hundrafyrtio föräldrar. De sitter ju ändå bara på arslet o latar sig hela dagarna.

Öhh.

Vilka jävla puckon.



Och hur ser dom ut? Det är utväxta permanenter, tuperade luggar, foppa-tofflor och uttvättade gamla noppiga fleecetröjor. IIiiiiiiiiiiihhhhh. Stackars barn säger jag.



Som sagt - tur att man är så perfekt själv :-)


Kommentarer
Postat av: Fisen

Var på föräldrar möte i går i Olivens klass, helt otroligt att det finns människor som du beskriver och som också önskar att de fick en guld-stjärna av fröken. I sonens klass finns dessutom en hel del pappor som strävar efter att vara frökens favorit.

Känner efter varje möte att jag måste hem, ta Alvedon och ett stort glas vin..men känner mig ändå att jag är Mycket bättre o perfektare än dem. Tur att jag finns!

Lycka till min vän och bit ihop!

2009-09-03 @ 12:19:26
Postat av: jama

Ha ha, kan inte annat än hålla med. Jag var ju där!



Vi hade en pappa sen på vårt lilla möte efteråt, som när han fick höra att nästa föräldrarmöte/träff är grillkvällen i juni nästa år, tyckte vi skulle ha ett till i typ januari-februari. När jag då sa att det brukar annars vara drop-in fika, så ville han veta HUR MÅNGA!!! Till slut kunde inte jag hålla käften o sa "vill du komma hemifrån eller???"



Han hade inte bråttom från mötet igår heller, satt tillbakalutad i soffan o frågade vad de får till mellanmål. Om de får mjölk till lunch bla bla bla. Han ville verkligen dra ut på det!!



Jag var tvungen att ösa ur mig irritationen till en annan pappa (kompis till oss) när vi hade sällskap hemåt, han höll med mig till fullo. :)



Hihi, permanentat hår o fleecetröjor. Jag fattar inte heller! En spegel? Kikat i nån på länge? (nämen fy, nu börjar jag oxå gå loss ordentligt)



Vi säger sådär här på jobbet oxå när vi "snackat lite skit", att TUR att VI är så himla bra!



Kramen!

2009-09-03 @ 13:43:24
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Fru P

Jama, ha ha ja du var ju där. Tur att vi var där o drog upp snittet lite :-) Undrar vems pappa vi känner gemensamt? Nu blev jag nyfiken.......



Fisen, Alvedon o ett stort glas vin är sannerligen medicinen!!! Egentligen skall man ta det INNAN själva mötet :-)

2009-09-03 @ 13:58:04
Postat av: jama

Jag menar en kompis till mig o M..inte till dig o mig..hahaha. Svamligt värre!



Du var ju som vanligt den med mest utstrålning därinne. Jag hack i häl....kanske ;-)



Kram igen

2009-09-03 @ 14:26:24
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Fru P

Äsch. Vi är båda på första plats :-)

2009-09-03 @ 14:27:44
Postat av: anniskattis

Ungefär som Bostadsrättsföreningsmöten låter det som. Fast där vill vissa hellre vara tuffa och aggressiva istället för präktiga... Jag har slutat gå för jag är helt chockskadad flera dagar efteråt!

2009-09-03 @ 14:45:46
Postat av: Mattias

Jag ska be Max stanna i åldern ett tag för jag ser inte fram mot massa föräldrarmöten med massa donkar!

2009-09-03 @ 15:29:09
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Magnus

Klassisk pendelilskainlägg! Tack och bock!

2009-09-03 @ 18:22:18
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Lillbonus

Heeeey, vad är det för fel på foppatofflor??? Snart det enda mina fötter platsar i ju :) Kram på er!

2009-09-03 @ 20:00:06
Postat av: A

HAHAHA! Jag ser faktiskt fram emot nästa föräldramöte efter ditt inlägg.

För visst är det väl tur att de alltid finns där, puckona och duktarna. Annars har man ju inget att reta sig på/roas av. :D

2009-09-03 @ 20:38:57
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag bara hatar föräldramöten!!!!!! Har själv jobbat på dagis (länge sen) men det var lika drygt att vara personal..Känner igen gnället, jag ville verkligen att alla ungar skulle lida hela dagarna...

O varför är det alltid de sämst lämpade som utser sig själva till olika positioner..orka

2009-09-03 @ 20:56:26
Postat av: pangis

Vänta du bara..du har inte stött på dom där jävla skolresemarodörerna än.. och när det ska bakas varenda jävla månad..plus att man ska sälja dessa förbannade jävla chokladbollar!!! The worst is yet to come sörru.. Nä jag tackar Gud för gymnasieåldern nu sköter dom sig själva!! :-)

2009-09-03 @ 21:40:36
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Fru P

Anniskattis, hellre tufft o aggresivt än präktigt o mesigt :-)



Mattias, jag ser fram emot att läsa om ditt första föräldramöte :-)



Magnus, hihi vassego!



Lillbonus, du är alltid förlåten ;-)



A, så sant så sant. Utan dom skulle det bli en del inlägg färre i bloggosfären...



Helena, mmmmm jag håller med men jag hyser liksom hatkärlek till föräldramötena. Det är alltid lika kul att gå dit o lyssna o kolla ;-)



Pangis, iiiiii kan bara tänka mig hur det kommer att se ut sen. Man minns ju själv hur föräldrarna höll på när man gick i plugget...

2009-09-04 @ 09:36:05
Postat av: Ankan

Jaaa vad säger man, det är likadant överallt. Enda skillnaden är att föräldrarna i sonens klass inte har utväxta permanenter, tuperade luggar, foppa-tofflor och uttvättade gamla noppiga fleecetröjor. Men vill ändå ha någon jävla guldstjärna från fröken.. Gräääns på alla muppiga föräldrar!!

2009-09-04 @ 11:01:02
Postat av: Fru P

Ankan, där jag bor ser man ut så! Sorgligt.

2009-09-04 @ 11:03:35
Postat av: Mia

Ja, jag håller med Pangis...

Vänta bra... tills skolans F-möten, fan så mycket DUMT folk det finns!

2009-09-08 @ 10:34:36
URL: http://livethosmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0