Kvartssamtal.


En trött o schleten morsa kvistade idag iväg på kvartssamtal m Äldsta mitt på dagen.

Ett möte jag aldrig kommer att glömma. Först satt vi alla tre o gick igenom hur Äldsta känner för skolan o hur hon trivs. Hon trivs bra o det var mest glada gubbar på papperet.

Sen fick jag skriftliga "omdömen" med mig hem. Och jag o läraren diskuterade detta när Äldsta satt utanför med ett dataprogram.

Jag är så IN I HELVETES JÄVLA AS-STOLT över min dotter att ni inte kan ana.

Följande står på papperen framför mig:

Matematik
Äldsta är mycket ambitiös och arbetar mycket målmedvetet. Har god taluppfattning och inga svårigheter med att förstå instruktioner.
 
Svenska
Kan alla bokstäver och har kommit igång med läsningen mycket bra. Läser oförberedd (både lättare och svårare) text med flyt. Arbetar målmedvetet i sitt arbetsschema.
 
Musik
Är intresserad o delaktig i alla moment. Hänger med bra i alla dansövningar.
 
Idrott
Är aktiv och tar för sig. Är mån om att försöka göra sitt bästa.
 
Omdöme om henne som person
Äldsta är en mycket mogen och klok tjej. Arbetar och tar ett stort ansvar över sitt arbetsmaterial och arbetsschema. Är aktiv under lektionerna. Äldsta har många kamrater och har mycket att aktivera sig med under rasterna.

Fick även höra att hon får hoppa över massa sidor i böckerna då hon redan kan o behärskar det.


Jag är inte förvånad. Hon ÄR så där duktig. Men shit va skönt att få det bekräftat.

Jag = stolt.



Kommentarer
Postat av: Mormor

Vad kul! Vilken tjej! Kramar från stolt mormor

2009-09-24 @ 22:37:25
Postat av: Alexandra

Gud va roligt att som förälder få höra så mycket gott om sit älskade barn. Stolt ska du vara, hon är ditt kött och blod! :-)



Som sagt, duktig verkar hon vara och är dessutom söt som socker och med utstrålning till tusen på sitt skolfoto!



Be proud Fru P!

2009-09-25 @ 00:49:17
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: lillassyster

åh! jag blir oxå stolt! sitter här med tårar i ögonen! pussa mosters favvotjejer!!

2009-09-25 @ 08:20:07
Postat av: jama

Åh va härligt med massa positiva saker :) Hoppas man själv får va med om det, sen :)



Kram kram

från den andra "virrot" ;-)

2009-09-25 @ 08:30:38
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Fisen

Jätte kul!!! var glad!!

Men inte brås hon på dig inte....du var ju värsta retstickan i skolan och "spindeln i nätet"

Kram från skolans ängel!

2009-09-25 @ 10:38:42
Postat av: A

Härligt! Var stolt! Och låt Äldsta få veta det också (fast det har du väl redan sagt såklart). :)

2009-09-25 @ 14:00:00
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Jack

Härlig blogg ;)

Händer idag :D?

2009-09-25 @ 14:09:44
URL: http://paraplyjack.blogg.se/
Postat av: Amie

Ja det ska du vara. Stolt och glad för det är ni som gjort den tjejen till den hon är!!! Kram

2009-09-26 @ 10:09:40
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0