Mycket nu.

Uj uj uj. Fru P är lite slutkörd. Vilken vecka! Vilken helg!

Massa jobb. Massa barn. Massa måsten. Massa "få-ihop-allt-hela-tiden". Massa projekt på g. Massa allt! Ja ni såg ju i senaste inlägget att det finns en del kul på gång och det är inte bara Muse som stundar. En hel del annat skoj också. Även om det är så mycket kul som hänt o händer så blir man liksom lite... trött.

Berättar lite med bilder.


Lite skryt kommer här. Den här otroligt starka lilla personligheten med dess lilla kropp var på treårskontroll i fredags och hon ligger låååångt över treåriga medelsvenssons i språk o tal :-) Jag = stolt. Vår BVC sköterska är en enastående kvinna som känner mina tre tjejer väldigt väl. Trots att hon bytt distrikt så valde hon att ha kvar vår familj o det känns så tryggt! Lilla Hon imponerade tanten!


Veckans kreativa projekt slutfört. Har lovat Fröken Mitten att skapa ett akvarium sedan i början på sommaren och i veckan gjorde vi slag i saken. Klippte o klistrade. Tadaaa. En stolt tjej! Hon fyller fem i november o jag skall baske mig spara samt samla in pengar så hon får ett eget RIKTIGT akvarium. She just loooooves fiskar. Vette tusan var det kommer ifrån men akvarium o fiskar är ett stort intresse.


Idol har äntligen börjat igen! Jag o min "polare" sitter nailade varje kväll. Det är så härligt att ha Äldsta som sällskap för vi sitter o skrattar, gråter, sågar o hyllar ihop. Underbart.


"Kram Äldsta (fast hennes riktiga namn) från Charlotte Perelli". Min chef stod med 13-åringar i signeringskön o fixade en autograf till min tjej. Är inte det gulligt så säg?


Pretty happy and proud. Och tandlös.


Tandlös ja. Äntligen har de två övre åkt ut också. En fick hon ut genom att en polare knäat henne i plugget. Den andra höll jag i medan hon själv drog bort huvudet. Såååå sött. Nu läspar hon hela tiden :-)


Min vackra Fröken Mitten som jag lagt lite extra energi på senaste tiden. Hon behöver lite mer attention nu har jag märkt. Här sitter vi o kollar på film ihop.


O så till helgens stora happening. Äldsta fyller sju på måndag. Idag har familj o släkt varit här o firat. Hon fick en massa fina presenter o allt var precis PERFEKT.


Mormor, Boxer-Robban, moster, Lill-gris, farfar...


... kusin-barn, kusin o kusinsambo (som hantverkat lite hos mig idag)!


En stoooor vävstol...


... o en massa annat fint.


O jag slog till med att baka en rosa prinsesstårta. Saknade dock ljus så det bidde ett simpelt värmeljus mitt på. Funkade ju det också :-)


En MYCKET nöjd snart sjuåring.

Imorgon är det SATS Dance igen. Hon längtar så hon håller på att dö. Det förstår jag för vad är roligare än att gå på ett riktigt bra danspass på SATS? Inte mycket.

Man kan säga att det sista veckan varit full fokus på barn. Och mer blirre. På fredag kväll skall Äldsta ha discofest hemma hos Jeppe. Med discoboll o allt. Har i veckan klippt o klistrat inbjudningar, åkt runt o delat ut samt lagt flera på lådan.

Mer fest gäller på lördag. Då är det äntligen dags för syrran o Boxer-Robban att ha bröllopsfest. Det blir nog något i hästväg!

Och så här tjusigt klädd tänkte jag vara (tack min älskade Nellan, du e min hjältinna!):




Kommentarer
Postat av: Magnus

Skön glugg tjejen fått! Apropå fiskar. Ett tjugoliters akvarium, ett par guldisar, lite grus, en rotjävel och lite grönt landar på runt 400-500 spänn. Behövs vare sig belysning eller luftpump om man har guldfiskar. Bara ett tips.

2009-09-13 @ 08:23:41
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: A

Vilka fina tjejer du har! Men det förstår man ju när man ser mamman! ;)



Och vilken fantastisk glugg Äldsta har! Grattis till 7-åringen!

2009-09-13 @ 14:08:30
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Alexandra

HAr sagt det förr och jag tänker säga det igen, utan att ens bli tjatig...;_) Gud vilka fina tjejer ni har! charmtroll släng er i väggen, domhär tjerna slår er med hästlängder!!!



Å du, shit va snygg du är!!!

Vill cokså ha en så snygg , tajt kropp efetr jag har fött tre barn... du får hjälpa mig när den dagen kommer!;-)



Puss på dig och ha nu en underbar vecka!

2009-09-13 @ 22:59:26
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: pangis

Inte konstigt att du har så fina tjejer.. Du är ju urläcker kvinna!!!

2009-09-14 @ 10:17:21
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Fru P

Oj oj oj. Man får tacka för tips o alla komplimanger. Ni får mig att bli lite mallig ;-)

2009-09-14 @ 10:44:49
Postat av: Alexandra

Grattis äldsta på sju-årsdagen!!!



Ha en toppendag gullunge!

2009-09-14 @ 11:20:00
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Mattias

alltid roligt att se alla foton!!! Max gillar också Idol men svårt att diskutera med honom vad vi tycker bara :)



Hade förresten en helsjuk dröm inatt som jag snart inte minns så mycket ifrån men personer från alla möjliga platser dök upp som t ex DU!! Vi gick bland annat på bio kan jag avslöja och resten är hemligt :)

2009-09-14 @ 11:51:34
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Fru P

Alexandra, tack tack :-D



Mattias, ha ha ha ha. Va intressant ;-) Nu blir jag ju sjuuuukt nyfiken :-)

2009-09-14 @ 11:53:25
Postat av: Mia i Gävle

Ooops!

IDOL blir det för mig också i varje fall i morrn, då det sänds från Gävle... syrrans Viktor är med och kommer bli dissad..... :o(

Men han gick vidare från tusentalet till hundratalet att FÅ träffa "riktigta" juryn.. ska bli spännade att se HUR dom klippt ihop hans framträdande.....

Härliga bilder på dig och Balettligan, som vanligt!

2009-09-14 @ 13:40:53
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Ankan

Du är sjukt snygg vännen.....



Ändra lite på omgivningen runt dig och det skulle kunna vara ett kort från tidigt 60-tal :)



Puss!

2009-09-14 @ 15:24:59
Postat av: Ankan

Ang akvarium så finns det jättefina 18.5 liters för 500-600 med både belysning och pump (det kan vara bra så att fiskarna inte dör). Sen kostar inte fiskarna mycket.. Och vill du ha en rund skål så har jag en med pump som du kan få för 200:-



Puss!



2009-09-14 @ 16:30:10
Postat av: Nina

SNYGGO, skitsnygg klänning och SÅÅÅ DU!



Underbara tjejerna och du verkar ha en jättemysig lya gumman!



Säger det igen!



MISS U! Puss

2009-09-14 @ 16:32:16
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Fru P

Ninis, gosgurka. Tack o detsamma.



Ankan, åh gulle dig. Men jag skall köpa ett större vanligt akvarium tror jag. Sånt för massa olika fiskar. Tack för alla tips. Du e grym. Som vanligt.

2009-09-14 @ 20:28:07
Postat av: jama

Åhhhh..vet du..allt låter fan helt idylliskt i mina öron!! :) Så fin familj!



Såg din Äldsta i lokala "blaskan" igår , hade sett o mött henne bäde när jag lämnat o hämtat på dagis. Hade jag vetat att hon fyllt år hade jag sagt grattis, såklart!



Och värsta snyggingen där på sista bilden, tjohoooo!



Igår gjorde jag som du, tog en semesterdag! Var iväg o shoppade lite, själv, skönt!

KRAM

2009-09-15 @ 09:07:00
URL: http://jama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0