Tabu.


Hör jag ordet "svininfluensa" igen så måste jag döda någon. Fy fan va less jag är nu.

Kommentarer
Postat av: Fisen

Kan bara hålla med Dig!!! Ingen pratar om hur många som dör i "vanlig" influensa, men så fort man hittar på nåt ord på influensan så blir det värsta hysterin, som det var med fågelinfluensan och Alcogelen tar slut mm.

Själv var jag ut i går och drabbades i morse av Vininfluensan......

2009-09-11 @ 09:19:58
Postat av: Anders Ingvar

Köp alkogel nu Fru P! nej just det, det var visst slutsålt......

2009-09-11 @ 09:21:56
Postat av: Fru P

Säger som min kloka far alltid sagt - lite skit rensar magen. Det borde gälla allt annat också. Lite skit rensar helt enkelt. Men snälla media, snälla föräldrar på föräldramöten, snälla lillasyster o alla andra - sluta nöööööööta.

2009-09-11 @ 09:38:12
Postat av: Anonym

Håller med,hysteri!

Vanligt sunt förnuft e det som gäller som alltid vid flunsan.



/Kram o ha en nice helg!

Garbis

2009-09-11 @ 10:24:17
Postat av: lillasyster

jaha, då har jag missuppfattat allt. det är alltså bara en vanlig influensa?? det kommer alltså inte smittas fler denna gång än det brukar?? det har alltså inte dött fler unga detta år än det brukar? men om det är samma influensa som det brukar varför måste man framställa ett nytt vaccin?? tänk om alla tänkte att det inte är någon fara, då skulle det nog verkligen spridas. jag menar om ingen spritar händerna eller vaccinerar sig. hoppas det är fler som tar det på allvar än de som inte gör det..

puss!

2009-09-11 @ 11:54:36
Postat av: Sjuvagnsmamman

http://www.youtube.com/watch?v=wFDBN2Ysckg

2009-09-11 @ 12:07:14
URL: http://blogg.passagen.se/sjuvagnsmamman/
Postat av: Sjuvagnsmamman

Eller varför inte den här....



http://www.youtube.com/watch?v=RSS7Vp7OXxI

Postat av: Fru P

Sjuvagnsmamman, worrrrrrrd!



Lillasyster, du e så söt att jag vill äta upp dig. Skönt att se att våra gener flätar samman på iaf en punkt - ironiiiin. Puss.



Garbo, mhmmm.



Anders Ingvar, just det.



Fisen, vininfluensan ja. Det är däremot inte roligt! Jag brukar själv åka på öl- eller spritinfluensan. Tack o lov självdör den sortens influensa på en dag eller två.

2009-09-11 @ 12:52:16
Postat av: Nicke kusin

WORD!

2009-09-11 @ 14:49:01
Postat av: pangis

Tja..De som dött har ju haft underliggande sjukdomar, typ hjärtfel.. Min dotter föddes med ett mindre hjärtfel och åt mediciner i ett par år för det.. Jag är inte orolig för egen del men inte f-n vill jag att hon ska få det så vi tvättar händerna noga, har alkogel på jobbet och lever i övrigt som vanligt. Man ska inte vara rädd men man ska ha respekt. Fin helg tjejen1

2009-09-11 @ 15:51:20
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: mallis in real life

Här i New York pratar ingen om svininfluensan.



=)

2009-09-11 @ 18:15:14
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Mattias

Killen ifrån min hemstad som fick svininfluensan är vad jag vet en fullt frisk 27-åring som numera ligger i respirator i Danmark.



Fast visst har massmedia överdrivit det hela enormt och jag kan också känna mig less på att läsa/höra om svininfluensan men i övrigt så ser jag inget fel alls med att folk är extra försiktiga så där håller jag helt med Fru P´s lillasyster!

2009-09-14 @ 11:44:41
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Fru P

Nu blir lillasyster glad Mattias :-)



Nej va hemskt med den killen... hoppas han repar sig. Usch usch usch.

2009-09-14 @ 11:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0