Vad hände?


Minns det som igår. Första förlossningen. Första bebisen.

Åkte in kvällen innan o trodde jag skulle föda på studs. Icke. Var inte öppen mer än pytte. Fick åka hem igen med mirakelpiller. Värkarna försvann o jag kunde sova gott. Men innan jag lade mig tryckte jag i mig en halv pizza o vi kollade på hyrd rulle.

Så den 14e september 2002 på morgonen åt jag några skedar yoghurt sen var det fan dags att åka in igen. Jag trodde jag var på väg att dö :-)

Läser jag min förlossningsberättelse så tror jag inte att det är sant. Vilken jävla grej man varit med om!

Alla känsliga ombedes att inte läsa fortsättningen här nedan.

Jo det blev en utdragen historia och efter ett jävla tag, två kärringar hängandes på min mage, sugklocka o uppsprickning från A till B så kom hon ut. Min Äldsta. Min första. Alldeles vacker. Alldeles underbar.


Jag kan inte fatta att det är sju år sedan. Helt jävla OBEGRIPLIGT!!!!

Vad hände???????


Nu är hon ju STOR. Så duktig. Så härlig. Åhhhhh. Lilla gumman. Grattis mitt hjärta.


Ja må du leeeva... man sjunger inte så vackert kvart över sex på morgonen men hon blev glad :-)


Jippiiii! Precis va jag önskade mig! Ja ni som känner Äldsta fattar nog att hon blev rätt glad över två st canvasdukar med akrylfärger o penslar :-)


O här sitter Lilla Hon i arla morgonstund o käkar kanelbullar.


Alla är dock inte i behov av att sitta still fast klockan inte ens slagit halv sju på morgonen...


Uuuhhh jag skulle kräkas om jag åt en kanelbulle så tidigt på morgonen.. men men. Jag behövde junte.


Efter plugget var det bara TVUNGET till att testa sin födelsedagspresent :-) Det blev succé.

Och efter våra hemgjorda hamburgare fick de varsin munk med hål i, självklart tävlade dom om vem som kunde äta utan att slicka sig om munnen.

And the winner is....









Nu - Svenska Hollywoodfruar.










Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååå Grattis till "Liten blir stor" :D

Ja åren går fort!

Min fyller 18 my god! minns jag över huvudtaget att jag ammat den lille ;)

Förlossningen minns jag o lär så göra för den va inte att leka med,5 dygn m hängande BM på magen sugklocka tång och till slut akutsnittad,infektion i såret elak BM stopp i kisseriet...jag svor aldrig mer!

På sätt o vis slog det in om man ska va lite skämtsam.



Ja du utsatte dig 2 ggr till och fick världens finaste balettliga! Värt allt :)



/Kram på dig o ligan från garbis

2009-09-15 @ 08:04:24
Postat av: Nina

GRATTIS GRATTIS vackra äldsta! Hon är ju så vacker så jag blir alldeles varm...



Haha, vann munktävlingen.... det där är sjukt svårt så all cred till fröken mitten!

Puss och hoppas ni får en mysig födelsedag!

2009-09-15 @ 09:34:20
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Fru P

Nina, åh tack tack. Du är så snäll. Jag blir lite rörd. Puss.

2009-09-15 @ 10:02:21
Postat av: Fru P

Garbo, ja tänk att man ändå skaffar fler efter första förlossningen :-O Sen hade jag dock tur, ungarna 2 + 3 kom ju ut på tre röda - inga konstigheter :-)

2009-09-15 @ 10:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0