Tjejhelgen avverkad!


Ny vecka, nya tag. Man låter som en upprepad skiva men VA FAAAN va helger o veckor går fort. Den här helgen var magisk på många sätt... men jag hann liksom aldrig stanna upp o njuta av stunden. Allt går i svinfart. Det fanna stunder i helgen som jag hade velat förlänga, frysa liksom.

1) När jag o syrran satt vid köksbordet, drack java o käkade naturgodis. Det var liksom inget speciellt, utan det var bara så mysigt att sitta där o snacka! Det gör vi så sällan.

2) När mamma hjälpte Äldsta med vävstolen o jag klädde om mina stolar. Och så surplade vi samtidigt på vin. Mysigt att pula ihop på något sätt. Mysigt med sällskap!

Nåväl. Helgen är över o POFF är det måndag igen. Jag har absolut inget emot måndagar, inte alls, men det jag har emot är att allt går så jävla fort. POFF är det snart fredag igen. Måndag, fredag, måndag, fredag... osv. Det känns som att alla andra dagar inte finns.


Här kommer lite bilder från helgen.



Min dukkollega Fröken Mitten. Time to duk för lite Taco's!


Time to eat lite Taco's.


Time to smink a liten mormor.


Time to smink a liten moster.


Fröken Mittens alster.


Äldstas alster.


Sen ombytta roller.




Laddad inför Melodifestivalen..... gräns på Mitten....


Syskonmys.


Moster-mys.


En graciös mormor ordnar till vävstolstrådar...


Söndagspromenix.


Rödmosig, skrynklig o frusen Fru P.


Äldsta, Lilla Hon o jag.


Påhälsning hos Tolstoy o Vedder. Här Lilla Hon med jämngammal pojke...


... o Äldsta (packad?) med jämnårig pojke.



Äldsta fick i lördags gå på teaaaater med mormor (Alice i Underlandet) och det var såklart halleluja. Och igår, söndags, fick Fröken Mitten åka på bio (Prinsessan o Grodan) med mormor. Highlife för de små mao :-)

Och när man går på stan med mormor så shoppas det en del så det kom hem lite presenter till systrarna :-)



Nu är lunchen slut o jag fortsätter att jobba.



Kommentarer
Postat av: lillasyster

ja, det var sannerligen en kanonhelg! fler såna!!! puss puss puss

2010-02-08 @ 12:48:59
Postat av: Anonym

Ja visst är det heeelt sjukt hur fort det går! Inte alltid lätt att hänga med.



Verkar som att tjej helg is the shit!

2010-02-08 @ 16:03:50
Postat av: jama

Snacka tjej-helg, make-up o allt. Va kul!!

Har du bestämt dig om fredag än? Jag är just nu hemma, mega-dunderförkyld o lite febrig...men än är det ju långt till fredag så vi får se!



Kram



2010-02-09 @ 11:24:13
URL: http://jama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0