100101


Shit va det hände grejer förra decenniet! Nu är man ju sjukt nyfiken på vad som kommer hända följande decennie. Hoppas innerligt att det blir underbara år. För mig o alla mina nära o kära.

Sitter här o utvärderar alla år som gått under första 10 åren av 2000-talet o det är ju en hel jävla massa asså. Hur mycket hinner man meeeed liksom?

Tre småglin producerades o sattes till världen. De tre småglina har vuxit upp o e inte längre bebisar. Det är tre små friska, glada tjejer med varsin personlighet som jag är så JÄVLA GLAD ÖVER ATT FÅ VARA MAMMA TILL.

Tänk att lilla jag varit med o skapat dessa små persikolena, vackra o fantastiska individer. STORT!

Det hanns även med en separation och det är jag mindre stolt över. Det var liksom inte enligt planer. En period i mitt liv jag aldrig mer vill uppleva. Så många känslor i omlopp, så mycket ångest o dåligt samvete på samma gång. Inte hälsosamt alls!

Jag var nere o nosade på 49 kg. Ett tecken på att man e lite trasig inombords.

Men om man skall se något positivt på just vikt och kropp i samband med skilsmässa så är det just att man går ner i vikt utan vidare ansträngning ;-)

Sen bygga lite muskler på det. Det blev rätt bra tillslut. O jag är på god väg till att se precis ut så som jag är ute efter. Liiiiite kvar men dit ska jag detta år!!!


Har detta decennie även skaffat mig riktigt fina vänner! Det är jag himla glad för. Nellan till exempel. Hon räknas som en av mina bästa vänner idag. Och så alla härliga bloggare förstås :-) Det är så häftigt.



Nyårslöften då? Det lär ju vara smetfullt på gymmet nu i ett par månader. Det suger. Patetiska människor som varje jävla år tänker "beach" o sen ger de fan i det efter ett tag. Januari o februari kommer innebära fulla pass o fulla gym. Det innebär i sin tur att Fru P kommer få spelet när hon går o gymmar. Men men, bara att gilla läget.

Jag har inga direkta löften. Däremot en massa önskningar. Vill att 2010 skall vara ett år i HARMONINS och LYCKANS tecken. Hoppas, hoppas, hoppas innerligt att det blir så. Har haft det jävligt oharmoniskt en tid nu o det måste bara vända!

Skall även foka på att bli en lugnare o bättre mamma, dotter, vän, flickvän o syster. Vet inte exakt hur än men jag skall försöka ha det i bakhuvudet hela tiden.

Skall även börja spara pengar hade jag tänkt. VUUUUXET! Det har jag inte gjort i hela mitt vuxna liv. Jag har alltid levt med filosofin att pengar är till för att brännas. På studs!

Jag skall börja med att lägga undan liiiite (kan tyvärr idag inte lägga undan mer än liiiite) för att se om det ger en kick - sen får man väl öka på succesivt.



Nä men nu är det ju Oceans Twelve på TV. Det kan man ju kolla på utan problem :-)

Synd att den går på ettan, inga reklampauser... jag måste ju hänga tvätt också juuuue.

Imorgon kommer sessorna hem. Längtar. Målet med morgondagen är att varje liten tjej skall få sig ett djupt snack med sin morsa där morsan förklarar sin kärlek till var o en av dem. De skall få alla superlativ man kan tänka sig :-)



Kör hårt y'all.

Kommentarer
Postat av: Monkan

Gott Nytt År på dig! Hoppas du får ett sånt år du önskar dig....

2010-01-01 @ 23:25:19
URL: http://mrsevans.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Men, du skriver så fint gumman!



Jag önskar dig all lycka inför kommande år, det är du värd!



Puss o KRAM

2010-01-02 @ 11:00:00
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: pangis

Ett bra men ganska smart spartips om man vill lägga undan lite är att köpa sig en fin burk eller spargris och varje kväll lägga dagens mynt i den. Det blir en del. Sen kan tjejerna få vara med och räkna, det brukade mina kids älska att göra. När burken är full går man till banken med dom och sätter in pengarna på ett särskilt konto. Sen kan man iofs spara någon hundring extra varje månad på det kontot, alternativ öppna en fond. Men just det här med "svärordsburken" som vi kallar den har i allafall triggat mig lite till att spara. Man får kickar av att mynten växer. Gott nytt år på dig och du, det vänder, det gör det alltid! Kram

2010-01-03 @ 13:12:10
Postat av: Nina

Mmm... härlig läsning!



Jag tillhör ju den drä patetiska skaran i år som ska börja nu i januari för att trimma dig, å andra sidan har jag ju tränat regelbundet förr i tiden och kände lite som du gjorde då. Dock så tänkte jag inte banga i år, jag ska hitta min kropp nu... den där som gömmer sig under all denna bråte! :) Jag vill bli stark, jag vill bli smidig... thats why!



Du, nästa decennie kommer vara kanon, du har åldern inne för att det inte kan bli annat än SKITBRA! Man är lite ärrad av livets stig men stark (ibland) och kanske inte faller för små motgångar! Man frustar fram som en oxe med ungarna hängande på ryggen och är inte längre rädd för livet....



Massa kramar hjärtat och hoppas hoppas vi snart kan ses! Jag vill det!!

2010-01-04 @ 08:26:12
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Nina

Trimma dig... näää va? Mig ska det stå! Det går fort bland tangenterna ibland!

2010-01-04 @ 08:26:52
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Nellan

Gulle dig. Gott nytt decennium!

2010-01-07 @ 13:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0