I love the knäcke!


Jag har fastnat i knäckebrödsträsket! Satan i helvete vad gott det är med knäckemackor!!!



Knäckemacka med ost o gurka är en klassiker o är så gott att man kan äta hur många som helst egentligen. Och en kopp starkt, svart kaffe till. Mumma! Det lilla melliset tar jag dagligen mellan frukost o lunch.

Knäckemacka med grovhackad leverpastej o saltgurka är inte heller helt fel. Tvärtom, jävligt rätt! Jag dreglar nästan nu - så gott tycker jag att det är.

Den absolut godaste knäckemackan jag ätit var en högsommardag i Vaxholm. En stor knäckis med mycket smör o rökt strömming på toppen. Till det en kall stor stark. Fyyyyyy fan va härligt.

Kan även rekommendera frukost på Muffin Bakery. Och då snackar jag inte någon fet o äcklig mjukmacka, neeee... det godaste man kan käka till frulle där är knäckis med ägg o kaviar! Till det en stor kopp grönt chai-té med mycket honung.

När jag var liten hade vi ofta knäckis på bordet till maten. Dock inte med pålägg utan endast smör till. Jag minns att farsan brukade breda på massvis med smör o sen ta potatis, hacka den o lägga på så smöret smälte. Det är väl förjävla gott.


Undra om Fru P är lite hungrig?

Ja det är jag nog. Lite så där skönt kvällshungrig. Sådan där hunger man egentligen ska nonchalera o istället ta en prilla. Men idag tror jag inte jag klarar av det. Det blir fan en knäcke. En knäcke med ost. Eller leverpastej. Hmmm, vette tusan va det blir.

Undra om jag e duktig o tar en prilla istället?

En kopp grönt chai-té med honung blirre hur som.


Ha en skön kväll.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Men guuuud va hungrig jag blev nu, sådär kvällssugen!

Blir en knäckemacka här me, me ost o gurka... leverpastej hade varit gott men det har vi ingen hemma:-(

Måste köpa det imorgon!!! :-)



Puss o Godnatt



2010-01-14 @ 21:37:50
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: A

Hahaha! Jag skrev ett inlägg häromdagen om min favvo-lunch när jag jobbar hemma: knäckebröd med makrill i tomatsås på.

Och på morgnarna har jag snöat in på knäcke med rökt skinka på.

Nu blev jag hungrig också! Ska gå och lägga mig istället.

2010-01-14 @ 22:31:51
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: mallis in real life

Knäckebröd is da shit.



Gillar med ost och kaviar dåra!



Ha en skön helg! Kram på dig

2010-01-15 @ 09:46:25
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Anders Ingvar

2 ord! Råg + Rut!

2010-01-15 @ 11:08:23
Postat av: Fru P

Det bidde ingen knäcke för mig igår kväll... men för en halvtimme sedan blev det en med ost o gurka :-P



Jag har fått dille på havreknäcke. Jesus va gott.

2010-01-15 @ 11:10:49
Postat av: A

Wasa Havreknäcke???

Hahaha! Two people, one mind - typ! :D

2010-01-15 @ 16:33:02
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja fy faaan så gott! Mycket smör ska det vara oxå... men jag kan inte ha mycket smör på! Det kan man inte när man är fet, då ska man inte äta bröd överhuvudtaget men ibland vill även feta människor njuta. Och knäckenjutning är inte såå farligt...



Well well, du väckte i varje fall ett suuuug hos den här feta personen här borta!



PUSS

2010-01-15 @ 18:46:15
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Fru P

A, oh yes. Wasa Havreknäcke is def the shit. Som chips - man kan inte få nog.



Nina, tööööönt. Är du fet så heter jag Bajskorv. Gå o ta en knäcke för tusan!

2010-01-15 @ 18:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0