Deia, Mallorca


Många drömmer om Karibien, öde stränder, storstäder som New York eller Tokyo. Många drömmer om safari i Sydafrika eller att få uppleva Inkaleden...

... men jag min knäppskalle har alltid drömt om att få uppleva ett av det mest besökta turistresmålet och det är Mallorca.

Jag har aldrig varit där men måste dit! Har suttit här o drömt mig bort nu en stund. Det finns ett litet samhälle på Mallis som heter Deia och dit vill jag verkligen åka!!!!

MÅSTE MÅSTE MÅSTE. En dag. En vacker dag.








Någon som varit där???? Berätta ALLT!

Kommentarer
Postat av: Monkan

Kolla med Tina vet ja, hon & mannen e ju på Mallis varje år.

Självhar jag bara vart i Alcudia 1 ggr + en biltur runt ön 1 dag men det riktigt vackert. Om vi stannade på just detta ställe vet jag ej.. :)

Hoppas du har en härlig semester i det underbara vädret!

2010-07-03 @ 14:50:18
URL: http://mrsevans.blogg.se/
Postat av: pangis

Jag har varit i Deia.. Tyvärr var det lätt överskattat men vägen dit var suverän, vindlande bergsvägar. Port Soller på Mallis var riktigt fint, bor man där kan man lätt hyra bil och ta sig till Deia. Mallis övehuvudtaget är jättefint med många platser som inte är sönderturistade..

2010-07-04 @ 13:20:33
Postat av: Fru P

Pangis, mmmm har också hört att Mallis är full av härliga ställen... så jag ska dit en dag, var så säker ;)



Monkan, ja jag får kolla m Tina. Hon kanske kan tipsa om något smultronställe (hon kanske också tipsar om Port Soller) man kan dra till när jag får läge att åka dit...



Tack tack.

2010-07-04 @ 18:27:10
Postat av: Madeleine

Min mormor är född och uppvuxen i Deía, och har hus precis utanför byn, i Lluc Alcari! (Dit hotell La residencia kör sina gäster gör bad) Ska dit om två veckor, något särskilt du vill veta? :)



2010-07-14 @ 00:04:26
Postat av: Fru P

Vill bara veta om det är så vackert o härligt som man kan läsa o höra?



Tack snälla Madeleine o njuuuuut av semestern i Deia!

2010-07-14 @ 09:45:47
Postat av: Madeleine

Ja, vackert är det verkligen! :) Och lugnet finns där fortf.. trots att lite föör många svenskar hittat dit efter aftonbladets och expressens skriverier! haha :)



Maten är fantastisk och lugnet som alla skriver om,känner man verkligen av. ;)



Miljön är inte den barnvänligaste med tanke på stenras, smala vägar och bergssluttningar överallt och det finns inte så mycket badalternativ. Cala de Deía är den enda "stranden" och den är väldigt, väldigt liten. Brukar vara väldigt mycket folk, så vi vandrar ner till klippbaden precis nedanför oss istället.



Jag som bara är 20 skulle föredra lite mer liv och fest, men det finns det definitivt inget av i Deía. Det närmaste fest man kommer är barhäng på Safonda!

:)



Förra året kändisspottade vi Andrew Lloyd Webber, Catherine zeta jones, Susan surrender m.fl. Dom hade ordnat "fest" och livemusik på baren Safonda!



Deía är det perfekta resemålet om man ska på kärlekssemester för två. Absolut! :)

2010-07-14 @ 12:29:17
Postat av: Fru P

Madeleine, wow! Du säljer verkligen in Deia :) Tack snälla för så bra info.

2010-07-14 @ 13:33:15
Postat av: Mia

Gillar om det du skrivit! Spännande att se en del bra grejer och inte endast det generella sakerna som man kan se om hela tiden. ;)

2010-12-02 @ 12:11:40
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0