Svensk sommar...


... när den är som bäst :)

Har idag kommit hem från Norrköping. Fyra fullspäckade dagar av sol, vatten, glass, barnaskratt, barnaskrik, trötta mammor, djur, kultur, presenter, kärlek och umgänge.


Här kommer bilder!


Glada kusiner träffas på Kolmårdens parkeringsplats!


Entusiastiska o glada ungar på djurparkspromenad.


Världens bästa svåger/morbror med världens bästa psyke och tålamod lekte med barnen...


... i lekparkerna...


... och stod även för hemlagad fantastisk lunch. Vilken snubbe! Alla borde ha en!


Glasspaus utanför Delfinariumet...


... och kaffe för oss vuxna!


Syrran o svågern spanar in gnuer o gaseller...


- Kollaaaaa, en zeeeebra med stor snopp!


Lilla Hon chillade mest i skrindan o spanade in alla djuren därifrån.


Mina fina ♥:an i linbanan!


- Där är tigrarna mammaaaa...


Väl hemma blev det välförtjänt kaffestund på syrrans ljuvliga balle...


... man kan säga att kaffe är ett av dagarnas största teman :)


Och som jag skrev på Facebook - Norrköping ÄR en fantastiskt liten söt stad!


Återigen svågern/morbrorn som agerar lekfarbror.


Små tjejer bänkade som fågelholkar framför Saade på Allsång.


Dag två bestod av hästar, skötsel av dessa samt självklart ridning!


Tjejerna fick göra ALLT. Hajja stort det var för dem...


Helt otroligt va duktiga de var! Och helt orädda (till skillnad från deras mor)!


Stolt!


Lilla Hon på ena pollen...


Lilla Hon o lillgrisen.


Min duktiga Äldsta.


Glad.


Men kolla iiiiiin! Vilken äkta Astrid Lindgren idyll!


- Mammaaaaa, det skuuuuumpar! (Lilla Hon premiärrider)

 
Klappar storhästen i stallet.


Stall-lunch! Åter igen svågern/morbrorn som stod för kalaset.


De små lajjar i en hö-hög. Tydligen roligt...


STORT TACK TILL SVÅGERNS MAMMA SOM FIXAT O DONAT FÖR TJEJERNAS SKULL! TACK TACK TACK!




Vidare till Sörsjön. Har ni fest eller???


Guuuuuudars vilka påsar jag har under ögonen. KIRURGHJÄLP TACK!


Svågern/morbrorn o Äldsta svalkar sig.


Min lilla älskling spanar från bryggan.


När vi kom hem kom morsan som en glad överraskning och med sig hade hon paket...


... så det blev mini-kalas för mig :) Jag fick en sån här dammsugare av morsan (plus att jag tidigare fått konsertbiljetter), klänning o DVD filmer (Mia & Klara) av syrran samt blev vi alla bjudna på gormet-pizza av morsan. Minns inte vad pizzerian hette men jeeeeeeesus vilka pizzor!!!


Dag tre - Söderköping [sörrping]. VIIIIIIILKEN upplevelse! ÅK DIT om du inte varit där!!!


Ett självklart måste när man är där är "Smultronstället" som är Sveriges största glassrestaurang!


Till och med servitriserna ser ut som glassar :)


Lilla Hon med sin värsting-godis-bomb-glass.


Fröken Mittens Hello Kitty-glass.


O så Äldsta med sin jordgubbsdröm!


Min monsterglass gick inte av för hackor kan jag lova. Grädde, chokladglass, chokladmousse, chokladsås, chokladströssel... Jesus Kristus.


En liten sightseeing tur tog vi med ett mini-tåg. Säger det igen - VILKEN STAD!!!!!


Men kolla in skiten!!!!!


Pusta ut lite då o då måste man när man strosar omkring i värmen...


O så lite bad på det i Sörsjön igen. Perfekt avslut på en perfekt utflykt!


Myyyyysigt.


Jag o min lilla hjärtegris gosar efter en lång dag.


Dag fyra. På väg till Folkparken.


Paradiset för småttingar med mega-hoppdyna...


... plaskdamm...


... gungor o minitåg...


... klätterställningar o gud vet vad.


Efter lunch packade vi in oss i bilen o åkte hem. Supertrötta men glada o tacksamma för de fina dagarna vi fick tillsammans med min älskade lillasyster o hennes familj.

TACK - NI ÄR FANTASTISKA!!!!


Väl hemma fick jag blombud. Seeeee så fina!!!! Tack Alex. Helt otroligt fina.





Nu ska jag lägga Äldsta o sen titta vidare på Tusenbröder :)












Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ååååå vilket härligt inlägg, bilderna ger mig myskänsla i hela kroppen!!! Ni har verkligen haft underbara dagar tillsammans med familjen! <3

Förstår om ni är trötta efter er resa så relaxa och ha en toppen helg nu! Njuuuuut av dagarna med prinsessorna och ta hand om varandra!



Puss o Kram

2010-07-09 @ 22:18:37
Postat av: Fru P

Alex, massa kramar o pussar.

2010-07-09 @ 23:53:16
Postat av: lillasyster

TACK SJÄLV UNDERBARA DU!!!

2010-07-11 @ 22:27:25
Postat av: Mattias

Det verkar som en massa bloggfolk jag "känner" har varit i Norrköping samma tid som vi var där. Håller med om att det är mysigt i den trakten o speciellt Söderköping och skärgården. Ha det!

2010-07-28 @ 07:22:31
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0