Plötsligt HÄNDER det...


Jag är, som bekant, galen i händer. I vackra händer vill jag förtydliga. Händer är fantastiska, om de ser ut och är på rätt sätt vill säga. Jag skulle aldrig kunna vara ihop med en snubbe som har fula händer. Så är det bara.

Ytlig? Ja, när det kommer till händer så är jag det. Det står jag för.

Har ju varit ihop med ett par snubbar genom livet och jag kan säga att VARENDA EN AV DEM har haft fina händer. Det hade inte gått annars.

Det bästa handminnet jag har är med Peter. Min första riktiga kärlek. Vi var ihop i fem (!) år från det att jag gick i åttan på högstadiet. Han hade så fina händer att jag fortfarande vet EXAKT hur de ser ut och kändes. Det ni! Då jävlar är det ett par fina händer.

Med pallplats i Pendlar-VM kan jag gott säga att jag ser en del människor och deras händer. Ibland blir man glatt överraskad. Ibland blir man chockad... och då kan även ilska o sorg infinna sig.

Härom dagen såg jag en otroligt snygg snubbe. Han satte sig snett mittemot mig. Jag började nästan dregla, så fin var han... men så var jag ju tvungen att kolla in hans händer och vad ser jag?????? Jo, ett par långa, smala händer med alldeles för långa naglar och POFF. Dött. Hela han blev ful. Jätteful.

Men så idag, en helt alldaglig snubbe sätter sig mittemot mig. Han ser ut som vem som helst, helt okej med andra ord. Men inget mer. Får syn på hans händer och... WOW. Snubben blev jättesnygg! Vacker! Sexig! Och han var såklart TVUNGEN att hela tiden dra handen över sitt rakade huvud (så där som många killar gör med rakat hår) och jag kunde knappt sitta still.

VILKA HÄNDER!!!

Hur ser då idealhänder ut i mina ögon? Jo, de är rätt breda över handryggen. Lite fyrkantiga liksom. De där "dynorna" under tumme o lillfinger skall vara markerande, rätt rejäla. Fingrarna skall vara kraftiga men inte feta. Naglarna MÅSTE vara helt nedklippta. INGA VITA KANTER FÖR GUDS SKULL!!!! Naglarna skall också vara rena, självklart. Inget smuts för då kräks jag. Händerna får gärna vara lite ådriga också. Det är manligt.

En extra bonus är ett par solbrända händer då naglarna ser ljusa ut och "simhuden" mellan fingrarna är vita. Då dör jag en smula. På ett bra sätt :)


Okej. Det där var mitt handinlägg.

Nu skall det pimplas rosé hos grannen. Min hjältinna. Som är rosa idag :)

Kommentarer
Postat av: Monkan

Du är ju bara för rolig Malin... :)

2010-06-17 @ 07:50:08
URL: http://mrsevans.blogg.se/
Postat av: A

Jag är inte så obsessed av händer som du är ;D

men långa naglar på killar - UÄCK!!!

Där håller jag verkligen med! Skitsnuskigt och drar ner hela killen!

2010-06-17 @ 10:16:15
URL: http://minsoffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0