Förlåt Peter Jöback!


Som jag dissat o sågat. Som jag skäms nu. Usch, usch, usch vilken dålig människa jag är... men jag tycker faktiskt inte om hans version av "Somebody". Och jag har så svårt för "Higher" o hans andra tidigare verk...

... men så dyker han upp i Melodifestivalen med "Hollow". Jag hade superlåga förväntningar o dissade honom innan han klev upp på scenen. Vinkade bye-bye innan han ens tog sin första ton.

Satt helt jävla förstummad när låten började spelas. Som en fucking fågelholk. Det är inte likt mig.

Den tog rakt in i hjärtat! På bara några sekunder var jag stucked.

Lyssnar på den minst två ggr om dagen. Ungarna blir galen på mig för de vill ju hellre höra Erik eller Ola men jag börjar känna att de konverterar mer o mer :-) Det nynnas, det sjungs o det pratas om Peter Jöback varje dag i det här hemmet.

Det är inte bara låten som är bra. Hela hans framträdande är lysande. Det är power, kärlek och så mycket känsla! Jag får tårar i ögonen o klump i magen. Men det är skönt.



Fy fan Peter. Kan du förlåta mig?


Kommentarer
Postat av: Anders Ingvar

Skönt med glada överraskningar! Är sjukt laddad inför lördag stumpan!

2010-03-11 @ 17:11:14
Postat av: Garbo

Jamen de e helt sant!

Har under alla år haft en speciell jöbackkänsla som jag tyvärr inte kunnat dela m nån då alla bara skakar på skallen o undrar om jag e tokig el nått ;)

Men faktum e att trots min älskade hårdrock så får jöback mitt hjärta att amälta,det är nått i hans röst och blick han rör vid nån gråtnerv inom mig...jag vet låter helt sjukt men trots att jag inga skivor har m jöback så sitter jag alltid m en tår i ögonvrån var gång jag sett han sjunga...



Hahaha måste skratta lite..skönt att man inte e ensam ;)



Kram gumman :)

2010-03-14 @ 15:20:49
Postat av: Fru P

Garbo, du är inte ensam :-) Fr o m nu skall jag aldrig såga Peter igen. Han gjorde Hollow o den gjorde han så jävla bra att han bara är... bra.

2010-03-14 @ 16:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0