Nice.


I skrivande stund sitter jag i värmlandsskogarna o avnjuter en finwhisky i Höganäskrus. Fantastiskt. Det liksom tillhör när man kommer hit. En brännande god whisky i ett litet krus. Fantastiskt.

Ungarna mår prima. Springer omkring o är glada över att vara hemma hos mormor o Mr G. Huset är stort. Tomten o gården är stor. Skogen är stor. Allt är så stort. Och så denna friska luft.

Fru P gjorde en halvmilsrunda i morse innan frulle. Religiöst skönt. Kommer hem, får frukost serverad o sedan full rusch. Småflickor finklädda. Storflickor finklädda. Till kyrkan. Dop.

Bonussyrrans lilla fick Guds välsignelse o Fröken Mitten samt Äldsta sjöng en sång. Så orädda. Så bra! Applåder i kyrkan! Jag fick också applåder efter min solosång.

God mat. God tårta. Fru P fick en present för sången. En whiskyflaska o en jumbopåse med Riesen kolor. Min lilla bonussyrra har koll!!! Jag blev rörd o glad. Inte 17 behöver jag ha present för att jag sjunger! Åtminstone inte när det är inom familjen.

Tack sötnos.


Nu grillas det här (ja jaaaaaaaa jaaaaaa jag veeeet men det ÄR okej när mamma gört tycker jag). Snart middag med grillat o potatisgratäng.

Syrran sitter i soffan med Äldsta o de skojar o skrattar. Underbart. De minsta springer omkring benen på morsan o Mr G. Ställer tusen frågor o får få svar :-)


Annars då? Johorå satte. Jag mår bra. Har en liten grej inom mig men den delar jag just nu bara med mig i min hemliga blogg :-)



Önskar er alla en fortsatt trevlig helg. Det tänker jag ha. Imorgon blir det hemfärd o sen blev det visst arbetsvecka igen...

... gör inget. Jag gillar mitt jobb o alla jag jobbar med. Åtta snubbar o så lilla jag. Kan bli hett, kan bli hårt, kan bli tuff jargong men jag tar det som en kvinna. Eller som den tomboy jag är ;-)


Ååhhhhhh nu fick jag veta att lillbonus o P o lilla lena gosfia är på väg hit också. JIPPIIIIIIIIIIII. Va härligt.



En sak till - jag är så j***a glad över min lillasyster. Hon är inte bara vacker som en dag. Hon är även mitt stora stöd i livet. Mitt bollplank. Min själsfrände och en av mina bästa vänner. Tack för att du finns mitt hjärta. TACK!

Och när jag ändå håller på så vill jag slänga ut ett TACK till mina andra bästa vänner - Anki o Nellan. Utan er skulle jag dö. Och så vill jag säga TACK till min kollega 7vagnis som också blivit mitt stora stöd. Det sista tacket slänger jag ut på annat ställe ;-)



Gud så tuttinuttigt detta blev. Nästan patetiskt :-)

Kommentarer
Postat av: pangis

Spriten har en förmåga att göra oss sentimentala:-)

2010-05-01 @ 22:19:11
Postat av: A

Antar att du inte delar ut den nya blogg-adressen till vem som helst. Annars hade jag gärna läst där... ;)

2010-05-02 @ 08:29:00
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Fru P

A, har inte din mailadress jue...

2010-05-02 @ 22:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0