Odd Molly mammor!


Hade ett snack med en polare om matsäck till barnen. Rätt intressant diskussion om jag får säga... alla är vi ju såååå olika. Många gånger känner man sig som den sämsta morsan i världen och då i synnerhet när det kommer till matsäckar.

När det är dags för matsäck till mina barn så tinar jag upp ICA's köttbullar o lägger i en burk. En smörgås i folie. Och ganska ofta faktiskt så steker jag pannkakor kvällen innan, rullar ihop dem med sylt eller socker o lägger i ryggsäcken.

När det är fika man skall packa ned så är köper jag Pågens gifflar eller Brago kex. Det duger fint till mina ungar. Självklart en o annan Festis också.

Brukar vara nöjd med mina matsäckar...

... men så hör man hur Odd Molly morsorna gör. Då känner jag man sig usel. En stund.

Det är grillspett, egengrillad kyckling, sallader o så självklart hembakta bullar, varm choklad på termos och så självklart FRUKTER i alla färger o former.

SÅ DUTTIGA SÅ!


Varför laga eget när man kan köpa? Det är min filosofi.


Dessa Odd Molly morsor har självklart en massa fint ihopvikta extrakläder i barnens lådor också. Mina barn har utväxta, uttvättade och FÅ kläder i sina lådor. Ganska ofta får jag lappar om att det saknas strumpor, trosor o grejer i lådorna. Då skäms jag lite.

Fru Präkt, ni vet - ni skulle bara veeeeta hur duktig hon är. Hon inventerar sina söners lådor varje dag vid hämtning. Noterar på en liten lapp vad som måste tas med och morgonen efter kommer välstrukna, nytvättade kläder i en liten hög.

Gäsp.

Jaaa jaaaaa, det är väl jättefint o bra. Och jaaaa jaaaaa de är jätteduktiga o bra mammor. Säger inte att det inte är så men jag kan bli lite trött.

Samma morsor skriver SJÄLVKLART upp sig på alla listor när det är dags för bakning o bidrag. Det skall bakas kärleksmums o sockerkakor till alla jävla drop-in fika. Det skall bidras med leksaker o böcker. Det skall självklart bidras med hjälp till alla avslutningar o det är dessa som självklart också skramlar in pengar till fröknarnas presenter då det är dags för avslutningar.

Jag då? Äsch, jag bidrar med ett brett leende. High five, kramar o pussar. Barnens polare kommer springandes emot mig när jag hämtar o det ÄVEN om jag inte bakar eller skramlar.

Tror ni ungarna gör samma sak mot Fru Präkt eller de andra Odd Mollysarna? Svar: öhh nej.


Vi är alla olika. Jag är rätt nöjd med den jag är :-)
Tror o hoppas mina tjejer är det också.

Kommentarer
Postat av: lillasyster

hjäääälp är det det där som väntar :) jag är på din sida:) puss

2010-05-04 @ 21:18:17
Postat av: pangis

Präktiga oddmollymorsor verkar inte veta ett skit om vilken matsäck kidsen vill ha. Inte fasen vill kidsen ha grillspett eller varm choklad, dom vill ha kallapannkakor risifrutti och kanske en banan eller macka till det är festis en självklarhet!! Har just fixat matsäck till min bonuskille med just detta och det har alla i hans klass. Snart skall dom väl ha linneservett och heltstekt kyckling med dessa überführermammor..geeees!

2010-05-04 @ 21:45:41
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: pangis

..och det där jävla bakande hatade jag från första sekund!!!!! Tack gode gud att dom går på gymnasiet nu:-)

2010-05-04 @ 21:46:56
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Fru P

HA HA HA HA HA Pangis, du e så härligt. Och uppriktig. Och fantastisk! Tack - du får mig alltid att fnissa o le :-)



Syrran, yeeees vänta du bara... du blir snart varse :-)

2010-05-04 @ 21:49:15
Postat av: pangis

Tack raring nu rodnar jag klädsamt härbort i Nerike:-) Du är rätt fantastisk du med!!!!! Tro aldrig något annat!

2010-05-04 @ 22:13:22
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: PTN

Klart de ska vara hemlagat! Nästan jämt! Men guud. Hur kan man trycka i sina barn helfabrikat med så mycket skit i. Skulle aldrig servera fiskpinnar. Köper egen fisk och gör dem själv.



Dock får inte mina barn grillspett när de ska på utflykt. Jag skickar med en hundring så de kan köpa pizza eller gå på donken.

2010-05-04 @ 22:13:37
Postat av: jama

Jag är en OM-morsa....dvs jag har TVÅ plagg. Det andra kan jag däremot bara hålla med dig i. Och shit, skriver hon UPP vad som saknas?? Jag kollar aldrig i den där lådan. Man får en smärre chock när man ibland hämtar o barnen har nåt av plaggen på sig från lådan - typ för korta i ben o armar. Nä här är det som du säger, det sitter en lapp om nåt saknas - som vi ändå glömmer ta med, dag efter dag. Frågade J´s härliga fröken, M, häromdan om hon vart med om mer virriga föräldrar än jag o Mr M. Haha. Det hade hon, o hon va en själv oxå. Thank god!



Kram o tack för omtänksam kommentar.

2010-05-05 @ 10:42:58
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Steffo

Klart man vill bidra med hemlagat till sina kids om man kan! Dock behöver man inte överdriva med grillspett och annat jönsigt. Och svaret på frågan "varför man ska laga eget när man kan köpa?" torde väl vara: det blir liksom lite billigare i längden...speciellt om man inte är två i hushållet...

2010-05-05 @ 10:43:37
Postat av: Fru P

Steffo, så sant så sant. Jag är ensam m tre ungar så visst borde jag tänka lite som du... men jag är ju så dååååålig på sån't där. Och tid är dessutom pengar :-)



Jama, mmmmmm jag tror o hoppas att fröknarna där uppe gillar oss även om vi inte är helylle :-) HA HA HA HA ja visst känns det lite pinsamt när man hämtar o ser sitt barn i helt omaka kläder, alldeles för korta brallor o tröjor med trekvartsärmar som egentligen skall vara långärmade :-)



Men vi är bra på så mkt annat :-)



P o K

2010-05-05 @ 11:33:34
Postat av: Sjuvagnsmamman

Är jag en "odd molly morsa" då eller?



http://blogg.passagen.se/sjuvagnsmamman/entry/t%C3%A4vlingen

2010-05-05 @ 11:48:30
URL: http://blogg.passagen.se/sjuvagnsmamman/
Postat av: Fru P

Sjuvagnsmorsan, du och PTN är ena riktiga Odd Molly föräldrar :-) Men till skillnad från de andra OM's jag "känner" så bor det humoristiska o trevliga människor i er så ni är inte så tokiga :-)

2010-05-05 @ 11:54:36
Postat av: Grannen

Lilla E försökte i tisdags med -mamma, fröknarna säger att man får ha med ostbågar i matsäcken :)

han fick en frusen (dock hemalagad) muffins och en riskaka. Jag är nog som du fast 100gånger slarvigare :)

2010-05-05 @ 13:42:44
Postat av: Rosa

Länkat hit!

Klockrent. Usch! Gillar inte Odd Molly eller den typen av mammor. Kräks på präktigheten.

Färdiglagat helst. Festis. Pågens!

Tillochmed pannkakor kan köpas färdigt.

2010-05-05 @ 14:00:01
URL: http://rosa.blogg.se/
Postat av: Fru P

Grannen, HA HA HA HA snyggt försöka av lille E!



Rosa, härligt. Gillar dig :-)

2010-05-05 @ 14:03:14
Postat av: Mattias

Har inte kommit till det där stadiet ännu men gissar att vi (Tina) kommer ta den mer enklare utvägen men sen är det förstås inget fel om man gör hemlagat heller. Fick jag bestämma så fick max ta med lite ostkrokar och choklad med sig på utflykter där jag tar hand om eventuellt överskott :)

2010-05-05 @ 14:27:22
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Fru P

Mattias, ha ha bra där...

2010-05-05 @ 15:37:04
Postat av: Sara på ditt jobb

Fy fasen måtte jag aldrig bli en Odd Molly-morsa!!

Vilket decennium tror de att vi lever i - 1950-talet?

2010-05-05 @ 17:10:46
Postat av: Fru P

Ha ha Sara - you for president :-)

2010-05-05 @ 17:56:27
Postat av: A

I tisdags (utflyktsdagen på Sonens dagis) så hade han macka, Pågens kanelgifflar, Ballerina och en festis. Sen brukar jag packa i en banan också och känner mig skitduktig för att han får frukt. Hahaha!

Han hade dock försökt intala en av "fröknarna" att vi hade bakat bullarna. :D

2010-05-05 @ 21:31:18
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Fru P

A, ha ha den enkla gick de inte på va?

2010-05-05 @ 21:53:31
Postat av: A

:D

Nä, de genomskådade honom.

2010-05-06 @ 09:56:42
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Steffo

Ja hej igen, nu får jag erkänna att idag fick dottern med sig färdigfixade plättar från ICA...just pga att tiden försvann igår för planerna på hemlagat. Sten i glashus...jag vet...och vi råkar alla säkerligen ut för detta trots goda intentioner...ja förutom Odd Molly-morsorna då...



Dessutom festis på flaska och hederlig Skogaholmsmacka med korv! Det var precis vad hon ville ha och hon tyckte det blev en perfekt matsäck!

2010-05-06 @ 11:39:22
Postat av: Fru P

Så där ja, Steffo. Du är med :-)

2010-05-06 @ 13:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0