Grattis...


... i efterskott min vackra och perfekta åttaåring <3



Jag o resten av Balettligan firade dig ordentligt i tisdags när du fyllde år. Muffins o finsång på morgonen. Många paket! Av mamsen fick du Heelys, en fotboll o en väckarklocka. Av stora lillasyster fick du Petshop. Av lilla lillassyster fick du ett spel.

Än är firandet inte över! På söndag kommer familj o släkt hit o gratulerar också!

Tårta är beställd. Det blir en chokladtårta... Äldstas favorittårta, så det är bara att lyda order.


Sedan måååååste jag bara berätta om mitt o Äldstas stora projekt!!! Vi har haft en jättekartong ståendes här hemma länge o precis när jag skulle slänga skräpet så kom jag på en idé...

... va fan, här skall pysslas! Här ska kreativiteten spruta! Nu jävlar skall vi TILLSAMMANS ha skitskoj i månader framöver.

Vi skall göra ett eget dockhus. Det blir ett lägenhetshus på tre våningar. Fönster o balkonger är det vi än så länge mätt ut och ritat upp. Imorgon skall det skäras ut! Vi skall bygga väggar. Vi skall tapetsera väggar. Vi skall göra ALLT by hand.

Inspirationen kommer från Äldsta. De jobbar mkt med sådant i plugget, i den sk verkstaden. Och hon bara ÄLSKAR det. Klart som fan att vi skall göra något liknande hemma!

Det blir ett vansinnigt långt, men förhoppningsvis roligt projekt! Alla vi fyra älskar ju att rita, pyssla, klistra o klippa. Så det kan ju bara bli bra!!

De små har redan fått uppgifter o levererat. Idag när jag hämtade låg på hyllan utklippta tygbitar (gardin, matta, duk) samt små tavlor som självklart skall hängas upp på väggar.

Äldsta tog hem recept på trolldeg som vi skall göra i slutet, då vi skall göra lite mat, kakor, skålar, o sånt smått.


Längtar redan till imorgon kväll då vi fortsätter :-D



Nu - lite chill framför tv'n.





Kommentarer
Postat av: A

Men guuu' va' roligt pyssel!

Hoppas du visar framstegen på bloggen. :)

2010-09-17 @ 09:45:47
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Mor

Fantastiska dotter! Vilken supermamma du är! Längtar till söndag! Kram

2010-09-17 @ 11:04:59
Postat av: Joel

Bra smak Majken!

chokladtårta :) Jag längtar



Ses imorgon. Ruben längtar efter att få leka med sina kusiner

kram

2010-09-17 @ 20:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0