What. The. Fuck.


Får informationsbrev typ en gång i veckan från dagis. Så även denna vecka. Vad får jag läsa? Heeeeeeeeeeeeeeelt otroligt.

Jag citerar:

"Från föräldrahåll kom önskemål om att barnen ska få ta med sig matsäck när vi går till skogen"


UUUUUUUURSÄKTA???

Men vilka föräldrar föreslår en sådan sak? Jag kanske är lite VÄL rutinerad när det gäller barn då jag har hundra stycken och min reaktion var bara... WHAT. THE. FUCK.

Jag känner att det är lyx att slippa packa matsäck o skit. Ja jaaa jag må vara en lat jävel men hallåååå liksom, matsäckar o picnic är det värsta jag vet och dessa föräldrar fattar inte att det kommer vara VM i matsäck när de börjar plugget.

Det liksom räcker med det kan jag tycka. Varför skynda på en sådan sak?


Jävla puckon.

Kommentarer
Postat av: jama

I was there, på föräldrarmötet alltså. Det var en pappa vars dotter gått på den andra avd som låg bredvid den där våra 6 åringar gick. De hade visst matssäck med på utflykten till skogen varje vecka och hon tyckte det var sååååå tråååååkigt att de inte hade det nu längre. Så han föreslog det o de blev en liten röstning, det blev typ 50-50 kan jag säga. Jag sa faktiskt till att sen på 5 års avd så kommer detta att dyka upp, så det "kommer så småningom" men det beslutades att köras "på prov" ett tag.... Håller med, jäkla meck o komma ihåg sånt där på mornarna, det är stressigt som det är!

2010-09-18 @ 20:16:16
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: A

Hahaha!

Sonen har matsäck/utflykt till skogen en dag i veckan. Det är största händelsen i veckan, tycker han!

Brer en extra macka vid frukosten och slänger ner den tillsammans med en bulle (köpt!), ett par Ballerina och en Festis!

Stoppar ner en banan för att känna mig som en "duktig mamma" också! Hahaha!

Fast den brukar ligga kvar och ätas upp i bilen på vägen hem!



Men apropå föräldrar på dagis. På senaste föräldramötet gnälldes det lite över att barnen "baaara får en halv frukt på fruktstunden" före lunch. Och att de hembakta matbrödsbullarna till mellis var ersatta med köpt bröd.

Man vill bara säga åt dem att skaffa lite perspektiv!

Kram!

2010-09-18 @ 20:19:14
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: A

Men GUUUUUD! Det ser ju ut som om jag skrattar så där elakt när jag skrev "Hahaha" i början på kommentaren!

Var INTE så jag menade. Skrattade bara åt inlägget för du skriver ofta så kul om föräldrarna på dagis och alla präktmorsor.

Och sen var det inte meningen att det skulle låta som att jag minsann hinner packa matsäck och hej o hå va duktig jag är.

Jag har ju bara ett barn att fixa sånt åt, en gång i veckan. Dottern är ju snart 15 och matsäckar ett minne blott.

Min tanke var bara att det går fint med en festis och en bulle...



Så, nu kanske jag inte låter som värsta präktmorsan!

För det är så långt ifrån mig det kan komma!



Kram igen!

2010-09-18 @ 20:22:51
URL: http://minsoffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0