Stora tjejen


Imorgon, dvs den 19:e augusti, fyller min bebis fem (!) år. Tiden går så fruktansvärt fort. Fast ändå inte?! Det känns både som att det var igår hon kom till världen, men oj ändå vad mycket som hänt på fem år!!!


PLOPP sade det och ut kom hon på bästa, enklaste och fantastiska sätt. Jag stod vid sandlådan där vi bodde o snackade med Fru Präkt. Kände att det gjorde lite ont o kände igen känslan. Jag sade till Fru Präkt att "nu är det fasiken dags".

Jag städade ihop alla spadar o hinkar. Samlade ihop tjejerna (de två jag då hade) och gick in. Tog en dusch och sade till pappan att det är NU det händer.

Vår barnvakt var hos oss på en sekund. Vi åkte in och plippetiplopp. Ut kom lilla älsklingen!

Jag har ju alla år skrivit om denna fantastiska händelse just detta datum så själva förlossningsberättelsen hoppar jag denna gång. Jag vill ju inte trötta ut er som läser :)


Fy fan så söt. Den här tjejen har ALLTID varig glad... och har ALLTID haft ett sjuhelsikes humör :)


Iiiiihhhhhhhhhhh ♥


Full i fan bus? Oh yeeees...


En av mina absoluta favoritbilder!!!


Min stora lilla tjej...

... vad jag ÄLSKAR dig! Du är och kommer alltid vara min bebis. Vare sig du vill eller inte :)

Imorgon skall vi fira dig ordentligt. Det stor ett JÄTTEPAKET på köksbordet o väntar på dig.

I år är det första gången jag inte får sjunga för dig på morgonen :'( men det gör ju pappa o systrarna så det kommer inte gå någon nöd på dig :)

Jag kommer att hämta dig på dagis och krama dig HÅRT. Och när vi kommer hem så skall du få öppna alla dina paket, det stora från mig och A och så alla klappar från dina systrar som ligger vackert inslagna i en låda.

Mormor kommer också att vara här och jag vet att hon också har fina paket till dig.

På lördag skall vi på Cirkus och på söndag skall du ha ditt kalas. Med alla dina kompisar. Efter det kommer morfar och mammasin med familj.

Du kommer att få ett jättefint femårsfirande, min lilla vackra, söta, gosiga, glada och underbara lilla flicka!


Grattis Lilla Hon



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hon är söt som socker och sättet du beskriver din bebis på får en att bli alldeles varm i hjärtat!



Det är tråkigt att du inte får vara med och väcka födelsedagsbarnet med sång men att du skriver att du vet att hon blir firad av pappa och syskon och att det inte går någon nöd på henne är vackert, positivt tänkande gör gott för själen! Du ger barnen det allra bästa när dom är hos dig, du gör allt du kan!



Ha nu en underbar födesedagshelg och låt magin flöda som bara ni kan! <3



Puss o Kram

Alexandra

2011-08-19 @ 01:20:07
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Mon

Stora tjejen verkligen!!! Hoppas ni får en härlig födelsedagshelg tillsammans!

Kram!

2011-08-19 @ 07:53:40
URL: http://mrsevans.blogg.se/
Postat av: jama

Åhhhhhh...minns det oxå som igår. Kommer ihåg när jag vaggade o lämnade J på dagis på morgonen o jag mötte din dåvarande man o grattade. Själv hade jag några dar kvar. De är lite samma skrot o korn tror jag, de här små tjejerna, mycket humör men mkt skratt o crazy spex oxå! Hoppas hon hade en fantastisk dag/helg.



Kram.

2011-08-22 @ 15:32:55
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Lilla gumman.... grattis i efterskott. En dag efter mig ;)



Massa kramar till er!

2011-08-23 @ 11:07:54
URL: http://niiinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0