Tjejmys


- Freeeeeeeeeeeeeeeeedag! Skriker många och hoppar högt av förtjusning. Jag gillar väl också fredagar men idag är en sådan där fredag, ni vet. Skit, piss och helvete. Det tar typ en hundradels sekund efter det att jag lämnat dem på morgonen tills att jag saknar dem så det svider i mage o hjärta.

- Tjööööööööööööööööööta! Säger ni. Ja jag vet, jag kan inte räkna hur många gånger jag tjötat om detta genom de sista åren. Men det är fasen ingen lek detta!

Om ni hade mina tjejer, om ni visste hur jäkla fina de är. Hur söta, goa och vaniljdoftande de är, så skulle ni förstå :)

Veckan har varit grym! Sett ur vad vi gjort. I övrigt har det varit en stentuff vecka med mindre sömn än vanligt, massor av jobb och strul. Men vet ni... jag står upp :)

Förra fredagen hämtade jag upp tjejerna och det var självaste Lilla Hons födelsedag :) Det firade vi med presenter, god mat och så prinsess-munkar till efterrätt.


Vad ääääär det för något???


Ett dockhus! Nu slipper Fröken Mitten låna ut sitt :)


Prinsessmunk till en prinsessa!


Med vid födelsedagsfirandet var även mormor! Oooooj vad borskämda vi blev med presenter (både Lilla Hon och jag, ty jag fick mina presenter i efterskott :) Bäääääästa presenterna!)

Dagen efter, lördagen, åkte vi in till stora staden och mötte där upp syrran/moster och hennes äldsta. Så alla tjejerna plus lillgrisen fick gå på...



TACK MAMMA/MORMOR säger vi!!!

På kvällen var vi helt slut och det blev relativt tidig sänggång för alla.

På söndag förmiddag hjälpte alla till att preppa inför Lilla Hons stora kalas för kompisarna!
Det blev ett MYCKET lyckat kalas. Med strålande sol, glada småtjejer, ansiktsmålning, poolbad, massa presenter och givetvis (!) fiskdamm :)


Syrran o tjejerna gjorde så fint ♥


10 småtjejer frossar i godsaker :)


Det var sista gången jag gjorde en...


... femårstårta! Ty nu har alla mina tjejer passerat femman :)


Stora tjejerna anordnade ansiktsmålning...


... där man kunde välja mellan katt, fjäril, kanin o allt möjligt :)


Koncentration!


Och aldrig förr har poolen varit så full :) Det sprack upp, stark och varm sol kom fram och alla ville plumsa i!


Godisutdelning! Det snålas inte på godis när vi har kalas vill jag lova! Smällfulla påsar med godis och liten present som denna gång var tre st fina rosaglittrande armband var.

Nöjda kalasbarn? JOHOOORÅSATTE!


Inte nog med kompiskalas. Efteråt kom farsan/morfar samt min kusin med familj och ville fira lillan :)


Senare flöt veckan på som vanligt. Full rulle med jobb, skola, dagis, aktiviteter och självklart ett och annat eftermiddags-/kvällsdopp :) Vi har ju 31 grader i poolen så det är inte svårt att bada, trots att det blivit kallare i luften.

Nu blir det en vecka utan vaniljflickorna. Det suger men jag skall försöka njuta av helgen och veckan ändå. Det blir, som vanligt dessa veckor, massa jobb, massa springturer, gympass och nu till helgen blir det film-maraton hemma :) Jag är en SUCKER för film. Verkligen. Det är fan bland det bästa jag vet!!!

Imorgon skall det bli fint väder så vi hoppas att vi kan krama ur de sista sommarsolstrålarna med lite solstol och poolbad.

På söndag skall jag åka o titta på Fröken Mitten som spelar fotbollsmatcher i cup. Heja heja heja!!! Senare på eftermiddagen/kvällen skall jag till Sugtina Sigtuna och fika med min gamla barnis Fisen. Det blir MAGI.


Kram.

Kommentarer
Postat av: Mor

Tack för att du delar med dig! Är så MYSIGT att kunna följa er vardag! Tack fockså för en ljuvlig födelsedagshelg! Kram

2011-08-27 @ 11:21:42
Postat av: jama

Vilken lycklig 5-åring jag skådar!

Underbara bilder.



Kram.

2011-08-27 @ 13:26:03
URL: http://jama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0