Äntligen triss-i-kärlek-fredag...


... eller ännu bättre egentligen; fyrtal i kärlek :) för Han kommer ju hit snart också :)

Nu är de hemma, alla mina underbara flickor. Äldsta är dock supersjuk :( och har för femte dagen i rad 39 graders feber. Helt utslagen. Vill inte äta. Vill inte dricka. Och vill ABSOLUT inte dricka flytande Ipren.

Jag har varit duktig och köpt både Alvedon (tabletter som smälter på tungan) och Ipren (flytande) eftersom det skall ha bäst effekt att varva dem. Men hon vägrar och jag fasar för snart då jag måste ge henne Ipren :( Vi kommer bli ovänner. Ovänner första dagen vi ses efter en heeeel låååång vecka utan dem.

Jag ÄLSKAR att vara mamma! Jag känner mig hel, stark och omsvärmad av kärlek. En underbar känsla. En obeskrivlig känsla är det att titta på dem (som jag gör i detta nu) och känna att de är MINA. Mina flickor! Jag är mamma! Jag är mamma till just DEM!

Tack gode Gud för att jag fick just dem!!!


Ikväll blirre hemlagade hamburgers. Sedan förstås Let's Dance (På Spåret får bli en Play-grej senare) och pop corn. Imorgon blirre potatisgratäng och fläskkotletter. En favorit. Och.... MEEELOOOODIIIIFESTIVAAALEEEN!!!

Är nästan överladdad redan.

Nu hoppas jag bara att Äldsta skall bli frisk för mitt arma mammahjärta fixar inte när de är sjuka. Det gör ont i hela min kropp och själ... och vi skall inte snacka om ORON! Den äter upp mig inifrån.

Snälla, snälla låt henne bli frisk nu.


Trevlig helg alla.

Kommentarer
Postat av: Lillasyater

Puss o kram!

2011-02-04 @ 22:35:14
Postat av: Ex-kollegan

Trodde vi hade slutat äta fläskkotletter och revbensspjäll, men varsågod och ät tills du typ kräks :) krya på äldsta och vi hörs på sms imorgon när det är schlager! Kram

2011-02-04 @ 22:49:34
Postat av: pangis

Mutor mutor mutor är mitt bästa recept för sjuka barn som vägrar medicin.. Glass, godis extra pengar eller kläder eller vad dom vill bara de tar medicinen..



Så många dagar med så hög feber.. Lilla gumman!! Kanske dags att kontakta vårdcentralen?? Kram och krya på er!

2011-02-05 @ 15:35:45
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Oh men krya på sig....



Man blir ju helt utslagen av feber i så många dagar. Pluttan.



Puss på er

2011-02-06 @ 11:52:12
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mallis - Marlons mamma

Jag älskar också att vara mamma, det är toppen!



Kram på dig

2011-02-07 @ 15:32:33
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Susann Andersson

Vad trevlig dina poster verkar! kommer definitivt läsa på din blogg igen! =P Ha en rolig vardag :p

2011-02-23 @ 17:28:01
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0