Tråkigt.


Det är väl fan att man inte kan bidra med annat än gnäll här känner jag :(

Förrförra veckan var Äldsta helt nere i hög feber, fleeeera dagar i sträck. Den här veckan var det Lilla Hons och Fröken Mittens tur.

FUCK.

Det är inga nådiga feberslängar de får heller. Lilla Hon har varit hemma sedan i onsdags. Fröken Mitten sedan i torsdags.

Fröken Mitten har idag varit feberfri så hon får gå imorgon. Lilla Hon får stanna hemma med mig imorgon också då hon idag haft feber. Dock inte så hög (tack o lov) längre men 38.5 är nog för att hon får stanna hemma imorgon även om hon är feberfri.

De säger väl att man skall vara feberfri minst en dag innan de skall komma tillbaka?!

Och för deras skull så kanske det är bäst/skönast så... men för en mamma som har ständig ångest för jobb o så blir det jävligt trist. A ja, barnen framför allt. Så är det ju bara.

Tur som FAAAAAAN att jag har typ världens bästa arbetsplats och världens bästa chef som säger "sätt alltid dina barn och familjen främst Fru P". Så jag får jobba hemma.

Men ni vet ju hur man är... man skäms liksom... dumheter egentligen... har man barn så har man ju. Jag har varit så bortskämd hittills, barnen har typ klarat sig från massor av dumma sjukdomar och jag har typ inte vabbat på flera år. Det kanske inte är mer än rätt att det är vår tur nu?!

Hur gick det med mina nyttiga och duktiga dagar då?

Jo tack, det gick bra... tills idag då jag totalt raserade allt jag byggde upp förra veckan. Semla, kanelbulle och så B & J framför Solsidan. Looooooser.

Skit samma. Gjort är gjort. Nya tag.

Nu ska jag njuta lite av nya serien på ettan... och jag tänkte samtidigt kolla runt och eventuellt boka resa!!!! I maj drar ju jag och Fröken Mitten till solen o värmen ihop.

Det finns ett ord för det - MAGI!

På återseende.


Kommentarer
Postat av: helena

Visst känner man sig dum och korkad de få gånger man måste vara hemma och vabba. Jag gjorde det iaf..Sen plötsligt så händer det inte längre och då saknar men de dagarna. Mina barn var rätt friska av sig, så jag behövde inte vara hemma alltför ofta, jag tänkte som så att om de är tillräckligt sjuka så hör dagis/skola av sig. När sonen hade fyllt tolv år var han sjuk vid flera tillfällen men halsfluss, magsjuka osv o då får man plötsligt inte vara hemma längre!!!!

Ta den tid barnen behöver, för stunden kommer aldrig tillbaka igen, men jobbet finns kvar,ingen gör väl det åt dig?



Jag är så imponerad av hur du tränar så lite mys framför solsidan kan väl inte skada eller?

Mysigt att åka till solen med bara ett barn. Det gjorde jag med..Härligt var det. Hur går det med nya huset och flytten?

2011-02-20 @ 22:03:20
URL: http://kvarteretklubban.blogspot.com
Postat av: Fru P

Jag är så förbaskat glad över att du kommer in här o kommenterar Helena! Du är precis som mina bloggisar Pangis o Garbo - säger alltid rätt saker i rätt tid och får mig att le o må bättre.



Tack för det :)



JO jag vet att jag skall ta tillvara på den här tiden och många ggr tänker jag efter också - jag inser t ex att de inte kommer vara små o gosiga hela livet så det tar jag fasta på nu. De får inte vara ifred när jag har dem :)



Sen har jag även några måsten denna termin och det är att ta ledigt en dag per barn o vara med i skola resp dagis. Den tiden kommer VERKLIGEN inte igen. Den heller.



Sist jag gästade skolan delade jag upp en dag på tre. Det var ju halvkul. Stressade hit o dit. Nej, nästa gång skall jag vara med ena barnet heeeela dagen o de andra likadant.



Guuuud vilken lång kommentar detta blev :)



Vi flyttar till huset i mitten av april/början på maj. Efter all renovering vi nu håller på att pula med. Hitta rätt snickare, hitta rätt kök, hitta rätt målare osv. Köket är redan bestämt :) Och jag tror att min älskling fixat resten också - där är jag inte med o bidrar med så mycket faktiskt :)



Kram.

2011-02-21 @ 08:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0