Bollplank


Äldsta leker just nu med två andra tjejer. De är två stycken alldeles LJUVLIGA flickor, båda två. Jag gillar dem som fan och de är skötsamma, artiga, söta och fina flickor vilket påverkar Äldsta på ett mycket positivt sätt.


De har gått förvånandsvärt bra för dessa tre att leka ihop. Det har aldrig varit några problem... vilket ju är ovanligt kan man tycka... jag menar, man har ju själv varit liten tjej och man vet ju att ojämnt antal tjejer brukar vara lika med problem.

Så i veckan uppstod något.

Äldsta berättade att en av tjejerna varit ledsen och att hon ville ringa upp o kolla läget. Klart hon fick. Sedan fick jag ett mess från flickans mamma:

"Vad är det som händer? Varför gråter min flicka?"

Jag svarade att jag inte hade en aning men att det är ju så här det är liksom...

Igår em när jag hämtade så mötte jag mamman (som jag tycker mycket om) som glatt sa att det snabbt gick över, att det lilla "problemet" inte längre var ett problem utan att nu var allt frid o fröjd.

"Ja, det lär väl inte vara första o sista gången det uppstår lite gruff" sa jag.

Då svarar hon "för X är det faktiskt första gången".


Det där har etsat sig fast i min skalle.

Vad menade hon med det? Att vadå, det är minsann inget fel på hennes dotter - bara på alla andra - eftersom hon aaaaaaldrig tidigare hamnat i dispyter.


Irriterar jag mig i onödan?

Kommentarer
Postat av: jama

Haha vi är så lika. Jag hade oxå börjat analysera.



Men mest troligt är nog bara att hon sa att det var första gången för att det faktiskt VAR det och att det gör lite ont i hennes hjärta. Säkert inget illa menat mot dig/Äldsta.



Kram.

2011-03-11 @ 17:25:16
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: h

Jag hade också funderat på vad tusan hon menade med den kommentaren.. Sen hade jag troligtvis hetsat upp mig och när jag träffade henne nästa gång så skulle jag nog ha frågat vad ... menade. hade väl blivit en höna av en fjäder men jag hade fått inre frid iaf :)

2011-03-13 @ 21:08:05
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0