En "snabb" genomgång...


... av hur mina veckor sett ut lite bakåt i tiden. Självklart med bilder!

Tar jobbet först. Har som sagt hamnat på ett av de ballaste ställena i stan. Inte bara geografiskt och ur kontorssynpunkt sett, utan har ett superroligt jobb med människor runt omkring mig som är helt fantastiska!


Ja o mina utsiktsbilder. Kan bara inte låta bli...


... ty de är helt magiska! Förstå va härligt att ha väggarna "tapetserade" med utsikt från alla håll över vår stad.


Dags för vår sk "sunkmiddag" där jag o en kollega började kvällen med musikquiz...


... där vinnande laget vann champagne o det förlorade laget fick stå ut med "bonken"!


"Bonken" går ut på att man får ligga ner med hjälm på huvudet. Man får hjälp med att hälla i sig sprit och sedan är det någon vänlig själ som tar tag i ens huvud och vid självaste "bonken" så sväljer man utan ansträngning det man hade i munnen.

Gräns?


Självklart lite Rockband!


Sedan middag o massor av alkohol på en sunkig restaurang. Denna gång valde vi ett polskt hak... där vi nästan blev utslängda :-P


Aliens.


Tittut.

Sen kommer vi till ett av mina absoluta favoritämnen. PRYLAR!

Ingen har väl missat att jag äntligen blivit ägare av en iPad? Trodde ALDRIG jag skulle bli en padda-nörd men nu är jag en. På riktigt. Är helt kär i den där lilla platta saken.


Se vilken vacker sak...


... och fler i familjen kan även glädjas :)

Sen har jag, som inte heller gått obemärkt förbi kanske, gått o skaffat mig ett par DRÖMSKOR också :) Slängde ut en bild på dem här i bloggen för ett tag sedan som något jag jättegärna ville ha. Nu är jag ägare av ett par.

JIHOOOOOO!


Förstår ni hur lycklig jag är???!!!

Och så unnade jag mig nya gymskor som jag bara älskar! Helt grymma skor!


Spanade in dem i affären för några veckor sedan...


... och VIPS var de mina :)

Plötsligt en dag fick jag en fin present av min A också. En uuuuunderbar storrutig skjorta från G-star. Helt lovely att ha på sig - och så snygg :)

Dessutom har jag shoppat till mig ett par chinos också - vilket jag aaaaaldrig trodde om mig själv. Men de satt som en smäck och fördelen med sådana brallor är att man kan ha dem till kängor, till sneakers eller t om till pumps om man så vill. GILLAR!

Nu till nästa ämne. Friends. Har turen att ha många fina vänner omkring mig. Det är inte ofta man ses, men när man gört så är det magi. Här följer lite bilder från dejter som varit sista tiden.

Magikväll med P-dogg o Mr Synth!

Först lite rock-bowling på sööööder...


... sedan världens godaste sushi-middag på Bauer. Religiös smakupplevelse!


En enkel fördrink samt förrätt.


Och så DEN sushin! Jesus Kristus.

Vi avslutade kvällen hemma hos dem och spelade spel, drack kaffe o avec o hade det trevligt.

En annan kväll jag sent kommer glömma var när vi tillsammans med Tolstoy o Vedder gjorde "Ljust o Fräscht". Min älskade vän, fru Lindström, fixade biljetter o showen var MAKALÖST BRA! Inte helt otippat.

Vi startade med att ses på Anglais där vi drack gott. Jag har fått dille på Jäger så det blev det en del av :)


Helt normala, vuxna människor på Anglais.


Tolstoy o A på fulkinesen.


Jag o Vedder på fulkinesen.


På Berns i väntan på att showen skall börja. Rutigt och cardigan verkar vara det svarta?


Efter showen hamnade vi på Grodan där den bästa DJ:n jag varit med om spelade. Det var också här vi började att flippa lite :)


Man lärde sig på showen att lime är det som gäller... i inredningstidningarna kan det i bilderna svepa förbi en kvinna med ett fat lime.


Jag o Vedder.


A o jag.


På något märkligt sätt lyckades vi få tag i maskeringstejp och våra plastikkirurgidrömmar började skapas...

Ja, det är så vi fungerar i vår lilla flock. Flipp är bättre än flopp iaf. Eller hur?

Kvällen avslutades på East. Dagen efter var ett enda stort TÖCKEN! Men det fick det vara värt :)


Till sist vill jag slänga ut lite bilder på mina älsklingar. Mina små flickor som är det bästa i världen! Utan dem vore jag ingenting! ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR


Fröken Mitten på fotbollsträning.


Fröken Mitten dribblar.


Äldsta på fotbollsträning.


Sleaping beuty Fröken Mitten.


Sleeping beauty Lilla Hon.


Sleeping beauty Äldsta.


Kan säga att de hoppade av glädje när de fick varsit fan-kort av Lumholdtskan :)


En helt vanlig lördag kväll.


Äldsta o A gör världens godaste blåbärs-marängsviss inför Melodifestivalen.


VOILA!


Lite bullbak. Fröken Mitten o Lilla Hon.


Och lite kakbak. Äldsta o kompisen.

Nu stundar en bra vecka. Den har väl startat sisådär, är ju hemma idag. Jag o Äldsta. Feber o snoriga. WHAT THE FUCK? Vi som aldrig är sjuka liksom... nä nu skall vi åka på't hela jävla tiden. MORR!

Hur som helst, på fredag skall jag, Äldsta, Äldstas kompis (se fotot ovan) samt hennes mamma dra till Globen o kolla in genrepet :) Det blir så kul!!

På lördag när jag dumpat min fina flicka hos hennes pappa skall jag möta upp lillasyster i stan som vi skall göra! Strosa, shoppa, fika, ta ett glas vin etc etc. Sedan drar vi till A's lägenhet o käkar middag samt tittar på FINALEN!

Heja Swingfly! Heja Danny! Heja The Moniker!

Och på söndag, mina vänder, då skall jag o syrran ÄNTLIGEN få kolla på Mia Skäringer! Som jag längtat!

 

Ha det bra.


Kommentarer
Postat av: jama

Som jag skrev i mailet tidigare idag. Vilken helg du har framför dig. Galet va kuligheter!!



Härligt jobb, arbetskamrater, galna vänner. Fin kärlek o gudomliga barn - behöver man nåt mer?



KRAM gumman!

2011-03-07 @ 18:58:01
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Camilla

Maj gadd vilken sushi!!! Är det Stockholm alltså? Måste verkligen testas nästa gång vi besöker storstan.

Härliga, många bilder också.

Välkommen hem igen.

2011-03-07 @ 21:00:23
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: H

Vilka bilder!!!!!

Hur kommenterar man dessa?

Jag är iaf som du..Utsikten is the shit..Jag bara älskar att titta på vackra saker, speciellt utsikter, de lever, man tröttnar aldrig, motiven ändras hela tiden..Det är utsikten som jag verkligen älskar där jag bor nu..Man hinner liksom aldrig tröttna..Dessutom har jag hela staden från mitt fönster och kan sitta i lugn o ro o vara med men ända inte...



Jag älskar sushi själv i perioder...Idag var en sån dag..Var på asiatisk buffé med några kollegor..Jag tror seriöst att Sushi är super för hälsan för jag känner mig så pigg o glad idag..



Du verkar ju ha ett superjobb! Jag har ingen aning om vad du jobbar med men jag antar att det är inom reklam, event el annat kund orieterat jobb..Är ni revisorer, aktieplacerare eller politiker måste jag omvärdera alla mina förutfattade meningar :)



Hur som...fantastiskt inspirerande, roliga och kreativa bilder som ger mitt, just nu stressiga liv, glada leenden..



Ha en kanonvecka med familjen, kärleken och livet!

Kram

2011-03-07 @ 21:01:42
URL: http://[email protected]
Postat av: Fru P

Jama, nej jag saknar nog inget just nu :) Vore såklart skönt att få vara frisk men snart så :)



Camilla, jepp ligger på söder! Och jepp det måste besökas! Goda drinkar o gudomlig mat!!!



H, det är media-/reklambranchen :) bra gissat! Men du, varför kan jag inte komma åt din blogg???????

2011-03-07 @ 22:33:40
Postat av: Fru P

Jama, nej jag saknar nog inget just nu :) Vore såklart skönt att få vara frisk men snart så :)



Camilla, jepp ligger på söder! Och jepp det måste besökas! Goda drinkar o gudomlig mat!!!



H, det är media-/reklambranchen :) bra gissat! Men du, varför kan jag inte komma åt din blogg???????

2011-03-07 @ 22:34:52
Postat av: Alexandra

Ja vad ska man säga, blir helt enkelt GLAD!



GLAD för din skull, att du är omgiven av så mycket kärlek från så fina människor. Kärleken, prinsessorna, vänner och familj.



GLAD för att precis ha läst ett underbart, äkta FruP inlägg.



GLAD för att detta inte är nån skrytblogg utan en blogg som bjuder på alla bitar ur vad som kallas LIVET!!!



GLAD för att du verkar må bra och Sist men inte minst, GLAD för att jag "Lärt känna" dig!



Må denna vind med kärlek blåsa med dig resten av livet!

Du är bäst! <3

Puss

2011-03-07 @ 22:36:52
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Fru P

Åh Alexandra!!! Du kan då få en att dra på smilbanden!!! Men din blogg??? Vill komma in!!!!!!

2011-03-07 @ 22:42:56
Postat av: A

Mycket härligt! Förutom "bonken" då. Hahaha! :D



Nästa gång jag är i Stockholm ska jag ställa mig på Hötorget, titta uppåt och vinka. Kanske ser du mig! :D

2011-03-08 @ 11:07:58
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Fru P

Correction A! Du skall inte ställa dig på Hötorget, titta uppåt o vinka. Du skall säga till när du står där så vi kan ta en kaffe! Basta!

2011-03-08 @ 11:11:48
Postat av: A

Okej'rå! :D

2011-03-08 @ 15:15:13
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Cian

Underbara bilder :)



Så härligt att höra dej pepp som fan och med underbara människor omkring dej. Me like



Pöss på dej söt

2011-03-09 @ 07:35:56
URL: http://vildingsbravader.blogspot.com/
Postat av: Tolstoy

Härliga Du!

jag är såå glad för att jag/vi får vara en del av Ert liv. Önskar dock att gångerna kommer oftare efter flytten. Vi får höras innan helgen då det är STOR-final.

Kram kram

2011-03-09 @ 14:06:12
Postat av: H

Varför du inte kan komma åt min blogg? Ingen aning den är inte spärrad eller så, är det kommentarer el läsandet du inte kan se?

2011-03-09 @ 19:53:35
URL: http://[email protected]
Postat av: Fru P

Tolstoy, klart ni är en del av mitt/vårt liv!!! Forever!!! Kram.



H, nope... kom inte ens in på din blogg... men ser nu att det inte är så konstigt... du hänvisar till din adress som visar error när man klickar på den men om jag googlar på "kvarteretklubban" o går den vägen så går det. Märkligt.

2011-03-10 @ 08:12:47
Postat av: h

mycket märkligt..det ska juinte vara ett @ utan punkt...jag o teknik är inte direkt kompetibla :)

2011-03-21 @ 21:01:32
URL: http://kvarteretklubban.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0