Imorgon är det vårt :)


Imorgon får vi nycklarna till vårt Bullerby-hus! Och på måndag kommer hantverkare och målare börja jobba i det! Och igår fick vi brev från Ballingslöv att köket var på väg!

Känns heeeeelt overkligt. Men självklart otroooooligt härligt, spännande och fantastiskt kul!



Fatta att vi snart flyttar in här!! Och fatta att det är vår och sommar på gång!! Fatta att mina flickor skall få springa omkring här o götta sig! FATTA!!



Fatta att vi kommer kunna slå upp dörrarna på morgnarna till detta! Fatta att vi bara behöver kliva rakt ut och ta ett morgonbad innan frukost! Fatta att vi kommer kunna sitta här på sommarkvällarna med varsin kall öl o njuta av tystnaden och fågelkvittret! FATTA!!

Fatta att vi på höst- och vinterkvällar framöver kommer kunna sitta i vår fina bastu och rensa porerna! Fatta att vi kommer kunna sitta framför vår braskamin med varsitt glas mustigt rödvin! Eller varför inte varsin Irish Coffée! Fatta att vi har skog och natur bara precis utanför dörren! FATTA!!


Ja, ni hajar att vi är uppspelta och laddade till tänderna!


Och som sagt, vilken människa skulle INTE uppskatta att få ha ett helt sprojlans nytt kök precis enligt ens egen smak och tycke?? Vi var båda helt eniga och detta är ritningarna från Ballingslöv...



Vitt, vitt, vitt! Handtagslöst! Och måttbeställd borstad rostfri köksbänk! Vilken dröm!! Det enda med dessa bilder som inte stämmer överens med kommande verkligheten är golvet. Vi har beställt ett svart gummigolv... med sådana där "ploppar" på, ni vet. I svart.



Ahhhhhhhh. Längtar! Vi har till och med valt nya vitvaror så allt blir preciiiiis som vi vill ha det :)


Imorgon kväll skall ungarna få besöka huset för första gången! De kommer alltså få upptäcka det FÖRE... och sedan EFTER när vi flyttar in! Skall bli grymt kul att få visa dem deras nya, framtida hem :)

Oj oj oj.

Oj oj oj.

Oj oj oj.


Life is goooooooood!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Fy faaaan va härligt!!! Hur nice som helst kommer ni få det, där i huset, tillsammans, allihopa!!!

Underbart!!!



Ser fram emot poolparty i sommar då!Me en kall öl, mustigt rött vin å Irish coffee!:-)



Puss gumman!

Du har medvind, njuuuuut!!!

2011-03-31 @ 14:13:06
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Fru P

Jaaaaaaaaaaaaa Alex, nu jävlar får väl medvinden vara medvind ett tag till va?!



Och i sommar MÅÅÅÅÅÅSTE vi få till en blogg-träff, självklart på pooldäck :)



KRAM!

2011-03-31 @ 14:17:13
Postat av: Anonym

Medvind för alltid om jag får bestämma! :-)

Pooldäck it it, looking forvard.... :-)

2011-03-31 @ 15:28:04
Postat av: A

Men guuuuu' vad fint huset är och vad härligt det verkar ligga. Där kommer ni få det underbart!

2011-03-31 @ 19:06:02
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Aaaaassssssfffffiiiiinnntttt!!!! Vill oxå ha:)

2011-03-31 @ 23:48:18
Postat av: Ninni

Ser ju hur fint som helst ut, men en fråga bara! Har ni inga grannar????



Och "Fatta", jag kommer med mina grisbarn och badar i poolen, rensar porerna i bastun, men avstår från Irish Cofee!



KRAAAAM och ha en ljuvlig helg med tjejerna!

2011-04-01 @ 15:37:30
Postat av: jama

Ja hur idylliskt ser inte detta ut!!! Det ser verkligen lantligt ut trots att det faktiskt är rätt centralt och med mkt barnrika områden omkring. Lyllo lyllo er.



Och köket - heeeelt i min smak gumman! Där tar jag mer än gärna en kaffe sen, för att inte tala om på altanen....MY GOOOOOD!!!!



Åh va glad jag är att allt ordnat sig så bra för dig!



Stor kram!

2011-04-02 @ 10:51:29
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Tolstoy

Grymt!! Vi kan nog hjälpa till och flytta om vårt schema stämmer.

Moskito i vårsolen! Ljust och Fräääääscht kök.

Gillart! Kram

2011-04-02 @ 22:22:01
Postat av: helena

Oj oj oj vad fint ni kommer att få det..Helt ofattbart egentligen..

Måste ha kostat skjortan!

Älskar köket och poolen..Vill ha jag med!



Har varit i Sthlm i helgen och fick nästan ångest av att åka hem igen..Om jag inte hade haft min kanonlägenhet med bästa läget hade jag avlidit, ha ha leker att jag bor i Lärkstan, tur man har fantasi men jag vill ff ha en pool...

Ser fram emot fler bilder från dream house!

2011-04-03 @ 20:58:01
URL: http://kvarteretklubban.blogspot.com
Postat av: Fru P

Ninni - aaa du slipper irish coffee o jag tänker bli horribelt bra på att svänga ihop lemonad så det skall du få dricka :)



Jama - MÅNGA koppar kaffe skall det bli framöver! Och promenader! Och gympass!



Tolstoy - plenty

2011-04-03 @ 21:30:36
Postat av: Fru P... igen

Blev avbruten :( Fortsätter här:



Tolstoy - plenty of moSKITos ska re bli! Vi får fan schemalägga våra dejter så de blir ofta :)



Helena - hihi ja lärkstan är inte dumt :) En vacker dag flyttar vi tillbaka också, men först njuta av detta :)

2011-04-03 @ 21:38:35
Postat av: Hanne

Åh, vad kul så skulle jag också vilja ha det.

2011-04-14 @ 13:32:08
URL: http://hantverkare-huddinge.se
Postat av: Nilla

jaa ser ut att bli fantastiskt.

2011-04-14 @ 13:38:54
URL: http://hantverkare-huddinge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0