Melodifestivalen 2011


Ja alla som känner mig vet ju att jag är ett Melodifestival-freak och detta år går till historien tror jag. Jag är helt besatt och tycker årets bidrag är något i hästväg jämfört med tidigare år.


Det finns självklart några skitlåtar men det tillhör ju. De måste ju fylla ut med sådana också :)

Nu inför andra chansen och finalen så har jag, utan överdrift, lyssnat på bidraget om och om igen. Och jag står fast vid vad jag sagt från första början när jag lyssnat på dem att flera av dem som åkt ut förtjänar finalplats bättre än andra!

Det är t ex pajasvarning att Sanna Nielsen fått finalplats. Den låten, trots att jag lyssnat många många gånger för att ge den en chans, är en stor enda GÄSP. Så trist, så trist. Här skulle istället The Moniker fått en finalplats! Så är det bara. Och man skulle ha skickat Christian Waltz till Andra chansen... för den låten förtjänar en andra chans. En mycket behaglig låt som jag gillar hårt.

Och The Playtones? Nej, den är inte rolig asså. Även om jag gillar den typen av musik som t ex The Baseballs... den här låten håller inte måttet och förtjänar INTE en finalplats. Hur kunde Sebastian bli utslagen??? DET = SKANDAL! Men hallå liksom, låten är medryckande direkt från början! Fantastisk! Och hur I HELVETE kunde Sara Varga skickas till en andra chans? Det är pinsamt och fruktansvärt. Jag har även givit den många chanser men det är sååååååååå tråkigt och trist att klockorna stannar! Istället skulle man ha skickat Linda Sundblad eller Sara Lumholdt och neeeej det är inte för att jag jobbar med Sara jag tycker så... låten är jävligt bra! Hon sjöng surt, det gjorde hon, men shit vilken bra låt!

Sen kommer vi till Linda fucking Bengtzing. Jag är så trööööt på na! Låten, visst den är ju glad o trevlig kanske men... HAR VI HÖRT DEN FÖRUT? Svar: ja. Hon kan väl åka omkring på Diggiloo-turné o dampa men that is it. Att hon kom till final direkt är för mig helt sjukt. Totalt sinnessjukt. Nicke Borg, mmmm den låten växer och blir bättre för varje gång man lyssnar men var den värd en finalplats? Öhh, nej. Här skulle man ha skickat Melody Club med en låt som smakar jävligt gott! Man kan inte sitta still! Älskar!!! Anders Fernette hade också förtjänat en finalplats men istället åkte han ut?????!!!! What the fuck? Sammetslen röst, tonsäker som få, sockersöt och charmant och låten är så där mullig från början till slut!

På lördag är det dags för Andra Chansen!



Svåååårt! Jag gillar typ alla låtar utom Sara Vargas. Pernilla Anderssons låt är gullig men trist att ha med i sådana här sammanhang så jag hoppas ingen av dem går vidare. Det gör de inte heller, det är jag nästan hundra på.

Jag vill se The Moniker i final. Absolut. Men sen står det mellan Love Generation, Jenny Silver eller Loreen. Hoppas och tror jag. Linda Pritchards ballad är ju fantastiskt fin men... nä de andra jag just nämnde är bättre!

Shirley's angels är bra också - men allvarligt? Tre "gamla" damer i glitter-BH som försöker vara så porriga som möjligt till en låt som inte är tillräckligt medryckande.


Vinnare av hela skiten då? SWINGFLY... inte ett tvivel har jag om den saken! Får se om jag har rätt :)
Den låten är så jävla asbra att det faktiskt var länge sedan jag hörde en sån bra låt i sammanhanget.

Från sekund ett vill man hoppa o studsa! Refrängen är FANTASTISK med Idol-Christopher, alla ungar går o sjunger på den för den är sååååå lätt att få på skallen.

Låten är en skön mix av Teddybears- och Infinite Mass-influenser... I LLLLLIKE.


* boom chiki boom chiki boom boom boom *

Kommentarer
Postat av: Fru P igen...



Och så måste jag ju tillägga att Danny & Saade SANNERLIGEN förtjänar finalplats! Fantastiska låtar och fantastiska framträdanden!



Så om Swingfly, mot förmodan, inte skulle ta hem allt så gråter jag inte om det istället blir någon av dessa två pojkar!

2011-03-03 @ 10:50:15
Postat av: Mallis - Marlons mamma

Det där hade jag inte kunnat sagt bättre själv. Det är ett jämt heat, men jag håller en extra tumme för Swingfly jag med.



Ha en finfin dag. Kram

2011-03-03 @ 11:04:38
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Fru P

Mallis, härligt att höra från dig!!! <3 <3 <3

2011-03-03 @ 11:19:38
Postat av: Marcus

Äh, Melodifestivalen blir bara sämre och sämre.

2011-03-03 @ 11:44:35
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: Norra Brunn

Ok- kommentarer till dig!



Sanna Nielsen suger- hon var inte ens bra när hon hade en riktigt bra låt för ett par år sedan



The Moniker- förtjänar en plats i final då han sticker ut



Christian Walz- vad hände? Varför åkte han ut.



lägger in en egen här......



-Brolle- WTF- huuuur dålig som helst, vad hände liksom?



-The Playtones- den e ju bra ju, men nördigare än Östen med Resten- says all



-Sebastian. helt klart värd åtminstone en andra

chans



-Sara Varga- hejdå!



-Linda Sundblad- passar just i andra chansen. Räcker inte längre än så



- Sara Lumholdt- bästa låten av alla 32! Men det räcker inte om man sjunger surt. Här skulle Tove Styrke gjort sig (din favvo) eller varför lät man inte Linda Pritchard göra ett försök?



-Linda Fucking Bengtzing ska pensionera sig



-Nicke Borg- nej, vi säger hejdå till gamla narkomaner även om låten är ok



-Melody club- vad hände liksom? Måste varit the Ark som gjorde att de bleknade. Låten bra ju!



-Anders Fernette- min älskling. Har krystat ut två ungar till hans underbara stämma så va faaan. Hur kunde han komma sist!? Hade typ haft stora chanser i eurovisionen med denna låt/kille!



-Pernilla Andersson- räcker inte!



-Love Generation. Kändes ok tills blonda lilla bimbon öppnade munnen i Green Room



- Jenny Silver- skönt gung, men vi svenskar kan aldrig mer skicka ett sånt bidrag då gör vi bort oss!



- Loreen- var inte min favvo i Idol 2004, typ störde mig grovt. Men låten är cool och jag tycker nog att hon ska till final med detta udda bidrag.



-Linda Pritchard- ok, final da eftersom det är enda power balladen och minst en sån ska väl vara där



-Änglarna- nej du, den har vi hört förut och tröttnat på innan vi ens hört den igen.



- Lägger till en egen- Dilba. Låten riktigt bra, men vad hände med henne liksom!?



- Swingfly- for winner! Så osvenskt att skicka en sådan och låten är sååå bra. Vi har dock misslyckats förr när vi försökt skicka udda fåglar!



- Eric Saade- ok, barnen kan redan låten utantill men ska vi verkligen skicka en Kempe låt igen? Har ju inte gått så bra då?



-Danny. Kan få vinna om inte Swingfly gör det. Inte för att jag tycker att låten är så himla bra men den kan funka i eurovisionen!



2011-03-03 @ 15:56:17
Postat av: Alexandra

Även fast jag inte intresserat mig för Mello ett endaste dugg i år så är det härligt med ett låååångt FruP inlägg oh intressant att läsa dina åsikter om det.



Hopas du mår bra du fina!

Snart är den där magiska fredagen här!!! <3

Alexandra

2011-03-03 @ 16:11:31
Postat av: Fru P

Norra Brunn, du ljuvliga! Vi har precis exakt samma åsikter i år verkar det som :) Glömde bort Dilba faktiskt! Den låten lyssnar jag på minst två-tre ggr om dagen för den är asbra. Gillar som fan! Underbar kommentar, tack tack tack.

2011-03-03 @ 16:24:34
Postat av: Fru P

Alex, min Alex! Jag mår fint o längtar som bara den till imorgon då de är mina igen :) Tack för omtanken underbara människa! <3

2011-03-03 @ 16:25:41
Postat av: jama

Åhhhhh va härligt att läsa o vi delar smak rätt bra faktiskt. Men kors i hela jävla taket så har jag missat helt TVÅ STYCKEN delfinaler...vet inte när det hände sist?? Jo en missade jag när jag va o födde barn 2004! Haha.



Jag gillade Swingfly så fort jag hörde den o ringde o röstade, även på Danny. När alla låtar var spelade var jag tvungen att natta dotter, och när jag kom ned igen va kalaset över, de som gick vidare, ja de vet vi ju vilka de var, jag = nöjd!



Såhär i efterhand så är ju Dilbas låt däremot GRYM! Den hade förtjänat att gå till andra chansen, minst!! Jenny Silver gillade jag oxå.



Nu sist såg jag det igen, och när Bengttzing gick direkt till final utbrast både jag o M: "Meeeeen VAFAAAAAAN". Som du säger, too much, och vi har sett det där, same same och same! Däremot Nicke Borg, det gillade vi som tusan, det var kul att han gick vidare, grym låt. Kanske inte riiiiktgit en shalgerdänga men vilken låt är det? (Bengtzing, hihihi).



På lördag är vi bortbjudna på middag så antagligen inget Mello då heller....fast man vet aldrig... ;)



...och tack för kommentar hos mig. Ja visst är bilden på J fin, den har jag tagit o "fixat lite med" i det enkla program som följer med datorn, ingen avancerat alls men jag tycker den är jättefin oxå!



Kram på dig

2011-03-03 @ 16:55:27
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: jama

Jag tycker förresten Swingfly även påminner lite om Black Eyed Peas - och de är ju GRYMMA!!!!!!

2011-03-03 @ 16:57:13
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Fru P

Men Jaaaamaaa, hur kan du missa så där?! Det är ju förbjudet ;) Kram.

2011-03-04 @ 08:42:33
Postat av: Camilla

Hej hopp!

Halkade in här via "Vår gata i stan" och har läst lite. Kommer säkert tillbaka igen. :)

You-tubade Swingfly och lyssnar nu. Den är bra faktiskt. :) Spännande att se vem som vinner. Jag gillar inte Sara Varga och Playtones, sedan kvittar det nog vem som vinner.

Ha en fin fredag!

2011-03-04 @ 09:40:42
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Camilla

... och ABSOLUT inte Linda Bengtzing heller... Kräk...

2011-03-04 @ 09:41:43
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Fru P

Camilla! Kuuuuuul att du kommer hit o hälsar på :)

Vi verkar ha samma smak när det kommer till Melodifestivalen :) Swingfly FTW!

2011-03-04 @ 09:49:23
Postat av: Camilla

Då är du nöjd nu då... i alla fall för Monkier.

Ingen av mina favoriter gick vidare i kväll. :/

Gillar absolut inte Varga, det är ingen mello-låt ju.

2011-03-05 @ 23:13:16
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0