Vinden har vänt :)


Hey yo jag brinner för det här permanent. Aldrig för stunden naturligt bunden med kärlek som cement. Vi bygger från grunden på all skit som har hänt. Det är min tur nu. Vinden har vänt.


(Den där Petter, han kan skriva texter han!)


De senaste åren har sannerligen varit stundom väldigt mörka och dystra. Det är ett under att man ändå klarat av alla dippar, för de dippar som funnits var verkligen inga picnic-turer!! Värsta gyttjesimmet var ju för två år sedan då min Äldsta tjej låg på sjukhus, när farfar gick o kolade vippen och när vi försökte i samma jävla veva sälja ett hus i värsta krisen.

Jag såg ut som ett vandrande skelett och mådde skräp. Milt sagt.

Separationen som tog knäcken på mig. Flytten. Bråk o bajs med ex-kex o grusvägen. Och senare trassel med kärlekslivet (igen). Shit va man varit med om på så kort tid.

MEN!

Tänk att de där klyschorna är sanna!!! "Efter regn kommer sol" eller "Bakom de mörka molnen finns solen". Det stämmer ju, det är ju så!

Nu känns livet helt rättvist. Barnen är friska och välmående. Jag är frisk och välmående. Jag har ett skitroligt jobb. Jag älskar och känner mig älskad. Jag skall snart flytta till värsta huset... med värsta bastun... och med värsta poolen... och värsta tomten :)

Jag får vara med om så mycket roligt!! Har rest. Ska resa. Har köpt grejer. Både till mig själv o till mina fina. Jag känner mig rik. Både när det gäller plånbok och kärlek.


Vad mer kan man önska sig?



Det är bara två månader kvar tills jag o Fröken Mitten pyser iväg till grekön och där emellan skall jag flytta och hitta på massa kul. Nu på fredag skall jag o min stora kärlek på spa och därefter ta några kalla med en gammal vän med snubbe. I helgen skall vi beställa tapeter till barnens nya rum.

Kök är beställt. Golv är utvalt. Snickare o målare är bokade. Flyttstäd är bokat. Det är vår och solen skiner. Jag känner mig stark och frisk. Fick en spontanpresent av min stora kärlek så nu är löparrundorna ÄNNU roligare :)



Life is bloody good :)

Kommentarer
Postat av: pangis

Jamen jag sa ju det:-)



Skönt att det vänt!!!



Smart val med flyttstädning frågar du mig.. :-)

2011-03-23 @ 13:07:54
URL: http://wwww.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mor

Ljuvligt! Kram

2011-03-23 @ 13:24:01
Postat av: A

Visst är det härligt med livet! :)

Och vad mycket fint du har framför dig med resor och flytt och annat.

2011-03-23 @ 15:05:34
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: jama

Det är du om nån värd efter allt elände. Shjit ens egna bekymmer bleknar när man läser din sammanfattning här. Kul att du är på fötter nu! Ser fram emot solstunder på din veranda :)Kram!

2011-03-23 @ 19:18:50
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Grannen

GILLAR! possitivitet smittar... tack :) och du är värd hela alltihopet... kram

2011-03-23 @ 19:45:02
URL: http://ibubblans.blogg.se/
Postat av: helena

Oh vad skönt att livet har vänt för dig :) allt postivit som du har framför dig..tjejjerna, kärleken, flytten, grekön mmm

visst är det undebart när det vänder?

Själv hade jag en underbar halv vecka i storstan och funderar faktiskt nu på existenciella frågor som varför i h-.e flyttade jag från sthlm? och vart är mitt förhållande på väg? Du har säkert varit med om det du med..Man jobbar o sliter och när man kommer hem så funderar man på vad man skulle hem o göra..?

2011-03-26 @ 00:12:52
URL: http://kvarteretklubban.blogspot.com
Postat av: Camilla

Det låter helt underbart! Jag tror att man måste ha varit ner och vänt i de mörkaste svackorna för att kunna uppskatta det som är bra i livet. Såna som vandrar genom livet på en räkmacka, lär sig inte att uppskatta det lika mycket.

Det tror i alla fall jag.

Och så spännande med värsta huset! Det låter som ett riktigt drömställe. :)

Kram!

2011-03-28 @ 19:23:14
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0