Älskade flickor!


Jaha. Så satt man här igen som vanligt varannan jävla torsdag kväll med ångest o sorgset hjärta. Imorgon var det dags igen - off they go...

... tack o lov får jag den stora äran att bara vara ifrån Fröken Mitten till på måndag kväll för då kommer hon hit för att vi sedan, hon och jag, skall dra iväg 4 (!) på tisdagsmorgonen.

Idag var en sådan där MAGISK dag. Äldsta har namnsdag (jaha så avslöjade jag det) och vi firar faktiskt namnsdagar i vår familj :) Med pompa och ståt!

Namnsdagsbarnet får välja middagsmat och självklart är det presentutdelning!

Det råder inga tvivel när det gäller val av mat för Äldsta. Taco's taco's taco's! Man behöver inte ens fråga. Så vi hade värsta taco-buffén här hemma. Fröken Mittens kompis var här också och blev glatt överraskad - vaddå liksom?! Taco's på en TORSDAG KVÄLL???

Och så efterrätt förstås! Perfekt dag att följa med kompisen hem på :)

Fantastiskt gulligt var det när jag hämtade Fröken Mitten o hennes kompis på skolan... då satt ett gäng tjejer där runt ett pysselbord och kreerade. Samtliga gjorde presenter till Äldsta :) Det var fina kort med hälsningar på, det var prinsesskronor och små ihophäftade krumelurer.

Äldsta blev jätteglad :)

Småtjejer är väl det sötaste som finns i hela världen???!!!


Nä nu skall här packas ryggsäckar. Med tungt hjärta. Försöker tänka på "tanten"... hur hon formulerat sig och vad hon sagt åt mig att tänka på.

"Det är så här det är nu Fru P".

"Det är så här livet ser ut nu Fru P".

"Det här livet måste du leva med och ingen mår bättre av att du har ångest".

"De vet att du älskar dem mest i hela världen, de vet att du alltid finns där".

"Älta löser ingenting".



Önskar tanten bodde hos mig nu. Önskar att vi kunde ta en kopp té ihop nu o snacka om livet.


Natti natti.

Kommentarer
Postat av: jama

Jag kan va din tant! Call me whenever!!



Och shit va mysiga namnsdagar... Vi firar oxå med en liten present, kanske ska anamma resten oxå, lät mysigt.



Stor kram o snart - SEMESTER. Avis big time!!

2011-05-19 @ 22:57:58
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma

Säger som jag alltid gör, jag vet hur du känner. Idag har jag min dag, när dom åker till sin pappa. Vi har dessutom haft så himla mysigt i helgen och då är det ÄNNU jobbigare kan jag nästan känna. Man vänjer sig aldrig men din tant är klok. Ingen mår bra av ångest.



Massor med kramar och DU. Ha det så supernajs på resan, vad härligt ni ska få ha.

2011-05-23 @ 05:58:54
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Tolstoy

Hälsa Mitten och njut av resan och hennes närvaro!!

Ta en kall öl och greksallad för mig.

Själv brottas vi här hemma med jobb och husvisningar... pust!!



Kram

2011-05-23 @ 19:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0