I'm back :)


Ja men det var väl fan vad tid det tog sedan senaste inlägget då! Ledsen att behöva tjata sönder er med mina sömnproblem som dock fortfarande är ett litet bekymmer men nu lägger vi det bakom oss...



... ty här har det hänt MASSOR!

Jodå, jag lovar att inom kort lägga ut bilder på nya huset :) Skall ta lite bilder ikväll o försöka få ner dem å det snaraste i bloggen så ni kan ha koll på mig ;)

Innan dess måste jag berätta om min "tant". Johodå, jag har skaffat en sådan tack vare att en av mina bästa vänner rekommenderade henne... Min tant skall hjälpa mig på fötter igen. Hon skall få mig att undvika att gå in i de där jädra taggbuskarna, hon skall inte plåstra om mig utan hon skall bara få mig att ta andra väger.

Jag talar förstås om kognitiv beteendeterapi! Inget konstigt alls. Jag, som fått för mig att jag är stark som en oxe, har nu insett att man inte behöver vara komplett galen/tokig för att ta lite hjälp från någon utomstående!

Det är dyrt som satan att ha en egen tant, men det får det vara värt ty jag har inte bara ansvar för mig själv - utan även för tre små ljuva flickor som måste få rätt vägledning i livet och tanten hjälper mig nu att tänka rätt, att välja rätt vägar och så småningom kan jag säker sova gott om nätterna utan att behöva ligga o TÄNKA, utan att ligga o ha ÅNGEST, utan att ligga o vara OROLIG, utan att ligga o vara LEDSEN.

Idag lärde jag mig att ens känsla ALLTID är rätt. Även om anledningen inte behöver vara den rätta. Det låter kanske jävligt självklart och jättedumt att betala tusenlappar för att få höra men det var en sådan där skön känsla när hon sade det.

En annan sak jag fått lära mig är att barn i mina barns åldrar inte gnäller/bråkar/skriker/gråter för att jävlas eller för att "spela ut". Barn i dessa åldrar har bara överlevnad i sina hjärnor. När de börjar bli stora, typ tonåringar, så vet de om att de kan klara sig själva och inte förrän då kan de "spela ut" en, jävlas och bete sig på det sättet som jag trodde mina barn gjort... att de typ straffat mig o sig själva.

Jag har även, sakta men säkert, förstått att jag själv kan sålla bort sårande frågor, kommentarer, handlingar från folk och fä genom att ställa frågor tillbaka. Det är så enkelt egentligen, men jag har hittills bara sagt "ja", "nej" eller nickat om någon sagt något som jag innerst inne sårats av... som jag sedan gått o  nött i mina tankar.

Visste ni förresten att den som visar sig svag, den som erkänner för sig själv och andra att den misslyckats är snabbare tillbaka till ett lyckligt liv... om det varit olyckligt?

Jag som är känslomänniska uti fingerspetsarna och som sett mig själv som en öppen bok har inte alls visat mig svag. Eller erkänt att jag misslyckats. Tvärtom, jag har hela tiden sagt "hö hö jag är ju stark som en björn" och suddat bort allting som varit jobbigt - hållit skenet uppe och (som jag nu upptäckt) agerat som om det "regnat" lite grann... fel taktik.

Blottar man strupen, visar man sig svag - det är då ens omgivning kan stötta o hjälpa på RÄTT sätt.


Fortsättning följer i ämnet :)

Nu skall jag ta helg.

Ses snart igen - då med bilder :)

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du är så jävla bra(rent ut sagt)! Vill du bli min livscoach??? ;-)



Det du skriver, att man inte behöver vara komplett galen/tokig, det är ju sååååå sant! Men, varför tar det sån tid innan man tar till sig det och besöker tanten?! Man VET ju att det är bra!!!

Jag har tidigare gjort det, minns känslan av att det var så jäkla skönt efteråt. Kände mig liksom lätare när jag gick därifrån. Visst, det var skitjobbigt vissa gånger när man trffade en öm punkt. Men ändå skönt efteråt och det kunde vara små, små saker man pratade om som gjorde så stor skillnad och lättade i psyket.

Jag väntar faktiskt på remiss, har velat fram och tillbaka och ju längre jag väntar desto svårare är det att ta steget. Varför egentligen väntar jag på remissen? Kan ju för fan punga upp stålarna själv, det är mitt liv det handlar om!!!! Det är en chans att få ordning i skallen!!!



Det här FruP, blev ett bra slut på eftermiddagen. Du gör mig glad för att du är påväg mot ännu bättre tider!!! Du gör mig glad för att du fick mig att öppna ögonen och se tanten som något positivt!Jag ska fan ringa på måndag, senast fredag ska jag he en tid!:-)



I love you! :-)



Å du, du är en underbar människa, en fantastisk förälder och en stöttande vän! <3

Ha en trevlig helg, njut av nya huset med kärleken, njut av livet!

(Ser fram emot bilder):-)

2011-05-06 @ 17:33:44
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: jama

Jag skulle nog oxå behöva en tant.



BRA GJORT!!! Verkligen. Och skriv av dig, prata av dig - känner att detta ämne berörde mig. Vi är nog fler likasinnade än vad man tror, som sagt, många som ger skenet av att allt är bättre än det är!



Kramar från en annan känslig rackare.

2011-05-06 @ 20:25:26
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Tolstoy

TANT = BÄST!!!



Love U

2011-05-06 @ 22:49:43
Postat av: Anonym

Fan vad härligt att läsa!

Jag skulle också vilja ha en tant ibland.

2011-05-06 @ 23:59:43
Postat av: A

Det var jag som skrev det senaste. :)

2011-05-07 @ 00:01:04
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Fru P

Alex. Ja gör det bara!!! Varför vänta? Man lever en gång o man gör det NU! Det må svida i plånboken, men är det inte värt det om man kan få en skjuts åt rätt håll?! Skulle tro det! Jag ska iaf bli en bättre o lyckligare människa! Det har jag bestämt! Du är också värd allt gott! Vad sägs om att livscoacha varandra? We're eachothers masters :) Puss vännen!



Jama. Alla behöver vi kanske en tant. Någongång. Kan man, vill man så ska man! Jag trodde jag inte behövde någon, ack så fel jag hade! Borde skaffat en för länge sedan... Hoppas vi ses snart! Kram!



Tolstoy. DU kanske är bäst <3



2011-05-07 @ 00:39:58
Postat av: Fru P igen

A. Som sagt. Alla behöver nog en. De där tanterna är inte dumma asså... kloka som få... och min tant läser av mig. Varje uttryck jag får lägger hon märke till, hon säger saker som är självklara men som sitter för djupt inne i en för att komma fram självmant. Allt min tant sagt hittills har varit bang on target.

2011-05-07 @ 00:44:17
Postat av: Mallis in real life

I like!



Sånt där blir jag glad av att läsa. Jag hade också en tant en gång, det var sannerligen inte dumt.



Kram på dig!

2011-05-08 @ 08:19:47
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Helena

Vilken helt rätt grejj att göra!!!!!!!!!

Varför krångla till det när det går att få hjälp--Du gör helt rätt...Kramen

2011-05-09 @ 21:46:43
URL: http://kvarteretklubban.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0