Tantnytt


Tredje samtalet. Underbart. Jag var grymt skeptisk idag... inte alls sugen. Riktigt anti. Men så gick jag i alla fall. Man är väl väluppfostrad?! Bokar man så går man.


Vilken JÄVLA tur att jag gick. Dagens samtal var det bästa hittills. Den där tanten är grym! Idag fick whiteboarden sig lite färg också :)

Idag pratade vi om strukturerade människor. Principfasta människor. Varför är de sådana? Vad är det som gör människor överstrukturerade? Jo, det är oftast människor med hårt skal som är mjuka och lite röriga där inuti. Det där mjuka behöver stärkas upp, då med en hård och fast fasad. Då behöver man struktur, kontroll och principfäste. Tänker inte gå in mer på detta ämne nu ty det handlar inte om mig.

Vi pratade även om människors känslor. "Varje människas känsla väger lika mycket". Det var bland det finaste jag hört sedan jag konfirmerade mig (nu har jag inte konfirmerat mig, det är bara ett skönt Karl-Bertil uttryck). Ingen kan någonsin kritisera andras känslor. Så är det. Man kan däremot försöka förstå varför människor känner som de gör.

Vi pratade om varför jag stressar upp mig och irriterar mig så på folk. Ta t ex tåget. Sätter sig någon bredvid mig så lackar jag ju ur innan jag ens hinner tänka efter. "Varför i helvete sätter du dig här, tjockis" är ju standard... Eller det här med att döma ut folk. Jag är expert på att döma ut människor men har dock på senare år blivit bra på att erkänna att jag haft fel. Det stör mig dock ATT jag dömer ut folk. Faktiskt. Det är ju inte roligt att irritera sig på onödiga saker. Energi går onödigt åt.

Nu skall jag se dessa utmaningar som änglar istället. Änglar som utmanar mig, som gör hål i MITT staket och kommer över på min sida. Det blir intressant. Det är läxa till nästa gång :)

Kom igen alla änglar! Hit me!

Fler diskussioner hade vi självklart idag men de är alldeles för privata så de delar jag inte med mig av. Men oj oj oj vad grejer vi hittat idag! Skrämmande och lite chockartat - men nödvändigt för mig att få reda på för att kunna bygga vidare mitt eget beteende och tankesätt.


Halleluja för tanten. You fucking rock my world just nu!

Kommentarer
Postat av: helena

Liknelsen med Ängel gillade jag skarpt..Just nu så retar jag faktiskt mig mest på min sambo, ska försöka ta till mig "tanten" jag med och se honom som en ängel :p

2011-05-12 @ 22:14:27
URL: http://kvarteretklubban.blogspot.com
Postat av: helena

Jag gillade liknelsen med Ängeln..Just nu så retar jag mig mest på min sambo, ska försöka se honom som en ängel hädanefter :p

2011-05-12 @ 22:15:51
URL: http://kvarteretklubban.blogspot.com
Postat av: Tolstoy

HON ÄR GRYM!!

2011-05-15 @ 01:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0