Nämen hoppla!


Tänkte mellan alla jobben slänga in några rader i bloggen ty det är inte varje dag det finns tid till det nu för tiden... När jag tänker efter har jag nog aldrig varit duktig på att skriva varje dag men förr var det ju oftare.


Sommaren är slut och min favoritårstid har tagit över. Jag ÄLSKAR hösten och särskilt början av hösten som bjuder på sol, lite värme och vackra färger. Man letar fram sina stickade koftor och sina boots. Luften ute är krispig och det finns ingen annan luft som är så skön att springa i som denna!

Man blir ju för fan som Forrest Gump - kan springa hur långt som helst. Lungorna ÄLSKAR den här luften.


Vackra Stockholm.


Hemma där vi bor.


Höstpromenad. Lång dusch. Bastu. Whisky. Brasa.

Oavsett var men befinner sig så är hösten den absolut vackraste årstiden. Så är det bara.

Annars då? Joråsatte tackar som frågar. Det är fint. Har häcken full bara. Hinner inte andas. Jobb, familjelogistik, träning, nöjen. Tyvärr får nöjen bara plats i mån om tid.

Två av tre har fyllt år så det har varit fokus kalas ett tag nu. Nästa, Fröken Mitten, fyller i november så man kan kalas-pausa nu någon månad.

Med hösten kommer också alla aktiviteter, som tillhör "familjelogistik". Fotboll, musikskola, privata sånglektioner. Har man tre tjejer får man stå ut med lite sån't. Jag är glad att jag inte har tre st hockeykillar :)

Just det, innan jag avslutar med lite bilder så kan jag meddela att hormonhelvetet sitter lite kvar fortfarande men i oktober skall det ju vara över helt. Det har lagt sig lite, tack o lov, men jag känner ändå att det finns kvar. Pendlar mellan gråt och skratt hela tiden. Det skall bli så SATANS skönt att få ur allt ur kroppen!!

Med det och lite tantsnack (gör ett separat inlägg om den visdom hon givit mig) så blir allt kanon.

Hej Fru P! Välkommen tillbaka!


Min bebis med bästis på första fotbollsträningen. Så jävla söta. Fotbollarna kändes som pilatesbollar när de struttade omkring på planen :)


Fröken Mitten verkar trivas allra bäst i mål... men... hur kul är det? Nä, här får jag lägga upp en strategi.


Hade en "egen-dag" med Äldsta, dagen innan hennes födelsedag. Vi åkte till Kista Galleria och brände massvis med pengar på kläder (hon blev som galen) och så självklart lite fika :)


Och på självaste "dagen" väckte vi henne med presenter o kanelbulle, helt enligt födelsedagstradition.


En ny dator!! Jippiiiiii - äntligen slipper jag den gamla som var så seeeeeeeg...


Senare firade vi 9-åringen med övrig familj och släkt. Gos-kusinerna kom såklart :)


Och morfar, mormor, sysslingar, mammas kusin och gammelmoster :)


Oooops, o här avslöjades Äldstas namn :)


JA MÅ HON LEEEVA!


Glad "liten" tjej :)


Ett självklart besök i Trazan o Banarne-kojan med småkussarna avslutade helgen.

Till alla som inte besökt denna fantastiska koja borde så göra omgående.
Det är vår hålas stolthet. Här kan man också äta och fika gott.


Detta är barnens favorit. Bästa morbrodern i världen.


Min lilla gosa.


Och den härligaste sängkamraten man kan ha. Fröken Mitten ♥


Nu är det tomt o ödsligt hemma - men på fredag blir det fullt ös igen :)


Fram till dess... slita joggingskor, slita gymskor, slita hjärnceller på jobbet och titta på massa bra tv!



Vi hörs igen.









Kommentarer
Postat av: jama

Kul med nytt inlägg! Det gör inget att det går långt mellan gångerna, min egen ligger i träda sen i början av sommaren. Orkar inte, även om jag vill, emellanåt! Så jag vet hur det e....



Söta små fotbollstjejer :) Och shit, tänk att hon är 9 år!!! Galet ju. Åren rusar. Jag måste bli bättre på att ta vara på dem...leva lite mer i nuet :)



Kram o gonatt!



Ps. i brist på bloggämne kan du ju alltid dra upp föräldrarmöten...hihi....

2011-09-27 @ 22:09:50
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Fru P

Jag vet, du är verkligen USEL på att skriva inlägg Jama :) Skärpning!!



Ja men visst är de söta? Jag tycker din lilla skall börja också - de verkar tycka det är skitkul!!



Och visst går det för snabbt. Du har helt rätt, man skall leva lite mer i nuet... men det är lättare sagt än gjort.



KRAM sötnos.

2011-09-28 @ 08:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0