Kärlek.


Påsken är över. Våren är här. Ljusare tider och ett halvår av magi väntar!

Påskfirandet var något i hästväg. Som alltid var vi i Sälen hos morsan med syrran o co, samt bonussyster o co. Och så morsi o hennes gubbe förstås. Och så Torsten. Hunden.

Fantastiska dagar i skidbacken. Fantastiskt kvällshäng i huset. Fantastisk mat. Ja fantastiskt helt enkelt.




Två av tre hjärtan.


I april kan det vända från sol och värme till snö eller hagel. Här är Äldsta som vill testa hur det känns att få hagel in på bara huden. Det var inte så skönt. Tydligen.


På väg upp till Sälen. Självklart är Po med :)


Mitten på skidskolans första dag. GRYM lärare.


Nöjd tjej.


Taktiksnack.


Mot liften.


Lilltjippen.


Skidlekis första dag. GRYM lärare (samma som Mittens).


Knappliftsövning.


Skidlekis-samling.


Ett ynka kort fick jag ta på Äldsta. Som gick en lite mer avancerad skidskola.
Fan va fin hon är!


Mamman passade självklart på att njuta av backarna medan de små gick kurs :)


Fördelen med att ha barn. Man är uppe tidigt. Uppe tidigt = nypistade och orörda backar :)
RELIGIÖS känsla!


Konditori Fröken Mitten ♥


Älsklingen min o svågerns lillebrorsa hänger lite i påsksolen.


Syrran o några av småttingarna.


TACK bästa mamma o G för en fantastisk påskhelg! Ni äger!




Tillbaka till verkligheten.



Jag o några kollegor i replokalen. Första repet. SÅ GALET KUL!!!!


Utgång med jobbet och Spotify. Fördrink SJÄLVKLART en Whisky Sour :)


I lördags var jag och min sambo på Jesus Christ Superstar, Göta Lejon. Vi är båda helt frälsta i Ola Salo och han gjorde oss inte besviken den här gången heller.

Musikal och teater är inget för oss egentligen. Jag får lite klåda när man sjunger fram vanliga fraser som "skickar du mjölken" eller "hej hur är läget" men skådespelarna och sångarna i denna musikal får högsta betyg. Själva sagan är ju för bedrövlig och sorglig egentligen - vi vet ju alla hur det gick för den där Jesus.

Vi satt på bästa parkettplats och jag erkänner att jag fällde en tår när Maria Magdalena sjöng :)



Hello.


Chillar lite på hotellet innan.



Ny favorit. Aviation på Bauer. En ginbaserad goding med violsmak. YUMMY!


Norra Europas godaste tempura?!


Avslutade en ljuvlig helg med några timmars promenad på byn.

Är inte våren alldeles förfärligt härlig??



Folk tramsar och gnäller över att det snöar i april. Men vänta lite?! Är det inte samma jäkla visa VARJE år?
Läääääär er people. April funkar på det här sättet. Snö. Sol. Värme. Kyla. Regn. Hagel. Sol igen.
Kom igen.

Om exakt en månad drar jag och Lilla Hon till Skiathos. Det kommer inte göra särskilt ont :)

Min todo-lista betas med ett leende på läpparna av :)

Ola Salo & Sveriges Radios Symfoniorkester - Berwaldhallen
GranCan med A och goda vänner
Påsk & skidor i Sälen
Lek & utgång med jobbet och Spotify
Ola Salo i Jesus Christ Superstar
Skiathos med lillan
Midsommar hos morsan
Sommarsemester
ÖVERRASKNING
Mer sommarsemester


Vi hööööööörs. Life is bloody good.










Kommentarer
Postat av: Nellanetrisk

Har du sett att i bilden på Ola är hans ena ansiktshalva duplicerad och ihopsatt? Han var tydligen inte tillräckligt symmetrisk!

2012-04-17 @ 23:36:44
Postat av: Alexandra

Helt fantastiskt underbart att läsa och ve allt ni pysslat med! Å du, prinsessorna blir finare och finare för var dag som går.<3

2012-04-18 @ 01:08:49
Postat av: Fru P

Nellan, typiskt dig att se sån't :) För mig är Ola perfekt symmetrisk :)



Alex, kul att du gillar att läsa o se :) Och tack för komplimanger!

2012-04-18 @ 11:45:40
Postat av: Tolstoy

Så du har varit och fört liv på B.A.R igen... sååå trevligt och hysteriskt när vi var där sist med tjejerna! Ngn vaknade upp i Ropsten, blev det samma slut denna gång? :)

Härliga bilder från påsken! Tack för härlig läsning om dina prinsessor!

2012-04-18 @ 21:55:42
Postat av: A

Wow! Vilken vår du har. Verkligen fantastisk! :)

2012-04-19 @ 08:22:42
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: jama

Vaddå överraskning??? Jag är ju norra europas mest nyfikna person!!!!!



Du glömde - poolhäng med jamis (inkl bebisgos)



kram

2012-04-19 @ 11:12:31
Postat av: jama

...o så glömde jag ju skriva SUPERHÄRLIGA BILDER!!!

(du ser, nyfikenheten tog över)

2012-04-19 @ 11:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0