Pappa


Livet är skört. Livet är orättvist många gånger. Livet suger ibland. Livet är kort. Livet är det enda liv vi har.

Pappa har fått en stroke... eller propp... eller hur fan man säger.

Min syster, som är syster, fattar detta bättre än mig. Stroke är tydligen ett samlingsnamn för proppar o blödningar. Typ så.

I söndags morse skulle pappa gå upp ur sängen för att morgon-pinka.

BOOM. Ramlar ihop.

Ambulansskjuts till Danderyds.

Jag var magsjuk. Syrran var i Götet. Pappa = helt själv.

Syrran kom dit söndag kväll.

Min duktiga, älskade syster.

Höger halva på pappa fungerar inte :(

Och från dag ett till nästa blir han sämre :(

MR visar att han har flera proppar vänster sida hjärna. Skadan är ganska omfattande vilket förklarar hans symtom och dess försämring.

MR visar även att MS är i ett aktivt skede nu vilket behandlas med kortison.

Helt återställd blir han nog inte.

Att han kan komma gå med rollator är ett realistiskt mål.

Han har blivit insatt på blodförtunnande sprutor pga att han är så mycket sängliggande, detta för att undvika nya proppar i ex ben.

Han pratar sluddrigt och mår inget vidare (ehhh konstigt?).

Jag var där igår.

Lilla pappa. Min coola, tuffa och roliga farsa!

Han har, thank God, glimten och gnistan kvar... och tjurskalligheten samt humorn.

Bra!!!

Imorgon ska jag dit igen. Med några Mazariner som han är sjukt sugen på :)

Daddy. Kämpa nu FÖR FAAAAAN!


Älskar dig.


Kommentarer
Postat av: Garbo

Vad annat kan jag säga än KRAM!
Tufft alltid tufft m sjuka anhöriga nära kära.

2012-12-05 @ 19:23:16
Postat av: jama

Livet går i en rasande fart, o vi hinner inte med. Krämpor, plötsliga sjukdomar...ja sådant som lite hör ålderdomen till, är vi liksom inte beredda på även om vi vet att det kan ske när som helst, o så plötsligt PANG - händer det, det värsta, nästan...

Jag vågar, som jag skrev tidigare, knappt tänka tanken "min pappa"...... Men varje gång det händer ngn som står mig näras föräldrar så inser jag ju att det lika gärna kunnat vara min. Får ont i hjärtat o blir så ledsen för din o din pappas skull!

Men blir glad av att höra hur fin er kontakt är o att han ändå hänger kvar, är sig själv..till viss del. Det bådar gott!!! Det är hag säker på.

Styrkekram till dig, din pappa o syster. Och tjejerna, såklart!

2012-12-05 @ 20:32:44
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Alexandra

Älskade vän! <3
Det är så svårt att veta vad man ska säga, annat än att jag tänker på er och önskar jag kunde ta bprt er smärta.
Det är så sorgligt när hemskheter drabbar ens närstående och man känner sig så maktlös... jag säger som Jama, vågar inte tänka tanken om mina föräldrar, dom ska liksom alltid finnas där för det har dom alltid gjort.

Livet är orättvist men försök lugna dig med att din älskade pappa är på rätt ställe där han får bästa tänkbara vård för att bli bättre.

Varma kramar till dig och familjen och krya på dig tankar till din pappa! <3

2012-12-05 @ 23:03:42
Postat av: Fisen

Åh, Din fina underbara Pappa! Hoppas att allt kommer gå bra.
Massor med kramar och tankar från mig.

2012-12-06 @ 08:20:31
Postat av: A

Vad tråkigt att läsa! Kramar!
Skönt att höra att han är en "fighter" (något du verkar ha ärvt, du känns stark).
Hoppas han mår lite bättre dag för dag...
Usch, bävar för den dag något sånt händer någon av mina föräldrar. De ska ju liksom alltid finnas där och vara starka...

2012-12-11 @ 11:06:26
URL: http://minsoffa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0