Kärlek på Skiathos.


För er som inte besökt denna ö kan jag bara säga - gör det. Jag har räknat ut att det var den tolfte grekön jag varit på och denna tog priset. Av alla. På alla sätt. Jag har inte sett något vackrare!

Det var en magisk vecka, trots pissväder vissa dagar, och att få åka så här med en tjej i taget är guld värt. Man får lära känna sin lilla flicka på djupet - vilket inte är så lätt när alla är samlade.

Jag tror att de känt samma sak tillbaka. Det är en annorlunda mamma när det bara är vi två :)

Man hinner prata utan att bli avbruten, man behöver inte stressa utan bara ta timmarna som de kommer.

FANTASTISKT ♥

Här följer lite bilder från paradisön och från en verklig kärlekssemester!



Uppladdning på Arlanda.


Lycklig flicka på planet.


Framme - och väntar på bagaget.


Utsikt från balkongen.


Första doppet.


Första - definitivt INTE sista - glassen.


Rita lite granna.


Leka lite granna.


Nattlig rutin - film :)


Morgonrutin - frukost på balkongen.


Första sandslottet - Troulos Beach


Troulos Beach.


Troulos Beach.


Krabb- och snäckfångst - Troulos Beach


Alldeles egen lekplats på hotellet vid poolen. Hur lyxigt är inte det?


Mera glass!


Mååååånga frappe blev det.


Mååååånga Mythos blev det.


Sporades Islands. Skiathos längst till vänster.


Morgonpromenad på stranden.


Drivved.


Morgonpromenad på stranden.






Hotellet.


Hotellet.


Hotellet.


Hotellets lekplats på pooldäck.


Lite mer hotellbilder.


Bada.


Skiathos Town.


Skiathos Town.


Skiathos Town.


Skiathos Town.


Skiathos Town.


Skiathos Town.


Nya bricker.


Ett måste.


Kärlek.


Koykoynaries Beach.


Koykoynaries Beach.


Koykoynaries Beach.


Koykoynaries Beach.


Taverna med traktorer utanför = bästa käket!


Beef Stifado.


Vacker skylt.


Mamsen.





Båttur runt grannöarna Skopelos och Alonissos.


Skopelos


Skopelos.


Skopelos Cheesepie.


Skopelos.


Alonissos.


Alonissos.


Alonissos.


Alonissos.


Alonissos.


Alonissos. Kyrkobesök.


Alonissos. Kyrkobesök. Här tänder vi ett ljus för ögonsjuka.


Alonissos. Ögongudinna.


Alonissos.


Skiathos i sikte.


Inte bara mamman kan fotografera :)


Middag på lokal taverna.


Lamb Kleftiki. Mmmmmmmmmmmmmums.


Ole dole doff - vilken film blir det ikväll?!


Chillar.


Glassar.


Spanar.


Iiiiii ohh.



Landsväg.


Hej då poolen - nu åker vi hem.


Och Robert får följa med hem förstås.



Kärlek.







Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det är kärlek!

<3

Puss o kram

2012-05-30 @ 22:11:32
Postat av: Tolstoy

Miiiiiiii.... <3<3<3

2012-05-31 @ 20:55:48
Postat av: jama

FANTASTISKT - rätt ord för detta. Borde helt klart göra samma grej. Kanske blir Joel o jag t Grekland nästa vår då :) 9 år då...tror du han kan bli uttråkad...?!?

2012-06-18 @ 15:30:56
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Fru P

Det fiffiga är Jama, att barnet också blir helt lugn och harmonisk när man åker så här på tumis - rastlöshet finns inte!! GÖRT!!!

2012-06-18 @ 15:39:59
Postat av: Din äldsta som är arg o sur!

Hallah, mamma jag o v fick ingen bok, och tyckte du inte att det var kul med mig o v?! För du skrev ju "Jag har räknat ut att det här var den tolfte ön jag har varit på i Grekland och det här var den absolut bästa" typ... Då undrar jag: Varför?!?!

2012-07-08 @ 10:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0