Tick tack tick tack tick tack...

 
... jag jobbar hemifrån idag för att jag varit på kvartsamtal denna förmiddag. Och nu sitter jag liksom lite på nålar för om bara någon timme kommer de hem. Mina tre underbara tjejer.
 
Det är ju så här, man längtar ihjäl sig och ser såååå fram emot att få ha dem nära. Det är ju så tyst och lugnt utan dem.
 
"Aaaa men är inte det underbart att ha det tyst och lugnt då?" tänker ni.
 
Svårt att svara på.
 
Så här. När jag har dem hemma så fylls dagarna LÄTT. Det är total hysteri med aktiviteter, kalas, gnäll, skrik, skratt, privata dansuppvisningar, läxläsningar, tjat, kramar, smäll i dörrar, stök och bök. Inga sovmorgnar. Utan fullt ös från morgon till kväll.
 
Där mitt i kan jag ibland känna att "det kanske är lite skönt ändå när det är så där tyst och lugnt". Men sedan då när jag verkligen har en HEL vecka med tystnad och lugn så är det inte så roligt ändå. Jag liksom kan inte njuta av det som jag borde.
 
Längtan liksom tar över.
 
Men (!) jag har blivit SÅ MYCKET BÄTTRE på att ta vara på det. Jag ligger inte längre i fosterställning och gråter. Detta kan jag tacka tanterna för. De fick mig någonstans att inse att vem i helvetet tjänar på det? Svar: ingen.
 
Så nu köttar jag på liksom. Passar på att träna, jobba och allt det där.
 
 
Apropå kvartsamtalet då. FY FAN vad stolt jag är över mina flickor. De är så skötsamma och duktiga!! Lärarna typ avgudar dem och jag blir så fånigt rörd (till tårar t om) när läraren berättar för mig hur de är i skolan.
 
Idag satt Fröken Mitten med hela samtalet. Och hon skämdes lite över mig när jag var tvungen att torka en liten lyckotår från ögonvrån :)
 
Jag är bortskämd. Alla tre har jättelätt för sig i plugget. De ligger på mycket högre nivåer än de "ska" och jag får passa på att njuta av detta nu - ty jag vet ju hur trött man kan bli i t ex högstadiet. Det var liksom inte med glädje man satt o läste läxor då s'attsäga.
 
 
Idag börjar tjejveckan. Som jag längtat!
 
Nu kör vi!!
 
 
 
Ps. Imorgon skall jag sätta färg på andra armen - kl 11 sitter jag under nålen igen TJOHOOOOO :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: CIan

Hej söt..

Skulle bara tala om att jag faktiskt är inne och läser här :)

Pöss

2012-11-07 @ 14:15:11
Postat av: Fru P

Gulle :)

2012-11-07 @ 14:36:59
Postat av: Anonym

Jag är också inne och läser och blir jätteglad varje gång du uppdaterat! :-) Är kass på att kommentera, skäms!!

Puss

2012-11-15 @ 14:04:47
Postat av: Anonym

Haha, ja det var Alexandra som skrev här ovanför
!! ;-)

2012-11-15 @ 14:05:15
Postat av: jama

Det var då du kom o fika hos mig sen efter va! Klart du aka vara stolt över dina fina tjejer!!!
Kram.

2012-12-05 @ 20:35:20
URL: http://jama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0