Saknad

Fredag kväll.

I stugorna sitter nu familjerna i sina soffor mätta efter tacos och popcorn. De vuxna sitter lite rödmosiga av vinet, barnen är övertrötta men sockerstimmade av all läsk.

Någon kanske har lagt sig redan. Men på fredagar får alla sitta uppe så sent de vill... oskrivna regler.

Jag ligger i sängen och det enda jag hör är mina egna andetag. Och en och annan tanke som gnager. Ibland bryts det av från magen som knorrar. Ensam. Uttråkad. Lite dyster helt ärligt.

En trave filmer, höstrusk och göra-vad-du-vill-i-en-hel-helg är mångas rosaskimrande dröm (har även varit min) och här ligger jag o neggar liksom.

Men det ääääär ju så tomt utan de där vaniljdoftande, überaktiva och söta små flickorna!!! Och den där skäggiga killen med de fina armarna som annars alltid tar hand om den stackars trasiga själen till sambo varannan fredag - han roar sig på annat håll och det är ju underbart. Berlin ska vara fint har jag hört. Men jag saknar honom också.

Tur jag iaf har de små varma, ulliga och gosiga lejongrynen som värmt mig hela kvällen.

Imorgon blir det långprommis med en härlig tjej följt av äppelpajsdejt med Jama. En mil i spåret ska jag också hinna med. Samt de två smetiga filmerna jag inte hunnit se. Basta ska jag också göra.

Nä, det kanske inte är så synd om mig :)


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Fy fan att jag inte kunde joina dej denna helg:( så värdelöst:( hoppas du får en skön dag med prommis och fika! Ytterligare en helg där det är skit att vi inte bor nära varandra:( hatart

2012-09-22 @ 07:14:19
Postat av: Alexandra

Jag vet hur det känna, två veckor i streck är J borta och vissa kvällar är så jävla tuffa när man sitter där själv, vissa känns det helt okej. Tror aldrig man vänjer sig men det stämmer faktiskt som n
många säger att "det är bra att få längta ibland". Såklart är det annorlunda för dig som saknar barnen, det kan jag inte uttala mig om men jag kan däremot säga att jag tycker du är ptroligt duktig och stark som tar dig igenom det och du är grym om är så duktig med barnen när dom är hos dig, igång jämt liksom!<3

Skulle mer än gärna umgåsmed dig en sån där kväll, om det så bara är soffhäng med i mysbrallor. Hör av dig så kommer jag över och hos mig är man alltid välkommen(även med barn! :-)

Puss o kram FruP, You rock!

2012-09-22 @ 13:26:06
Postat av: jama

Du har all rätt att sakna!
Kul att du kom o fikade hos mig. Nu har jag fått hem den där filmen du ville låna oxå :)
Puss!

2012-09-30 @ 21:03:58
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: A

Förstår att du saknar flickorna (och mannen).
Varannan vecka saknar jag min fina 16-åring något vansinnigt, även fast jag har min lilla 6-åring och min man hemma.
Det gör alltid lite ont när en bit av familjen (och av en själv) är på vift.
Kram!

2012-10-03 @ 15:14:04
URL: http://minsoffa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0