Jävla pack!

 
Okej. Måttet blev precis rågat. 99,9% av mina kollegor är fantastiska men det finns en liiiiten klick (läs en person) som stör mig. Hon är en av de där roffa-åt-sig-människorna jag tidigare berättat om.
 
I våra högtalare här på kontoret spelades någon låt från årets melodifestival och diskussion uppstod mellan mig och några andra. Vi pratade om favoriter, vilka som kommer gå vidare från Andra Chansen till finalen osv.
 
Då vänder sig denna häxa om och säger:
 
"De människor som verkligen älskar musik tittar inte på så'nt trams!"
 
Tystnad.
 
Jag sade "don't fucking go there" men hon fortsatte på alla cylindrar:
 
"Folk som säger att de älskar musik och BARA lyssnar på radiomusik är inga riktiga musikentusiaster"
 
Tystnad. Mina öron blev alldeles överhettade och jag visste inte riktigt var jag skulle ta vägen... så jag gick på toa. Andades i några minuter. Tänkte "she's not worthy".
 
Gick tillbaka till min plats.
 
Dödstyst.
 
 
Hon hajjade definitivt läget. Surra fan inte om så'nt här med kollegor. Ta detta över en kopp grönt jävla te med scarfprydda, konstnärliga bohem-polare istället.
 
 
Fy fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0